هشدار موسسه اعتبارسنجی فیچ نسبت به کاهش رتبه اعتباری آمریکا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

موسسه اعتبار سنجی فیچ در تازه ترین گزارش خود به دولت آمریکا اخطار داد که در صورت ادامه بحران بدهی و بودجه رتبه اعتباری این کشور را کاهش خواهد داد

آمریکا

خبراقتصادی:به گزارش پرس تی وی؛ در حالی که کنگره آمریکا تا فردا پنج شنبه فرصت دارد تا سقف بدهی های دولت را افزایش دهد، موسسه اعتبارسنجی فیچ نسبت به خطر ورشکستگی دولت آمریکا اخطار داده است.

بر اساس این گزارش موسسه فیچ در ادامه افزود، گرچه این موسسه هنوز بر این باور است که بحران بدهی و بودجه آمریکا به زودی حل و فصل خواهد شد ولی ادامه اختلافات و بن بست سیاسی می تواند احتمال ورشکستگی دولت آمریکا را افزایش دهد.

موسسه اعتبارسنجی استاندارند اند پورز نیز ۵ اوت ۲۰۱۱ میلادی (۱۴ مرداد ۱۳۹۰) رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داد که سبب اصلی آن اختلاف جمهوری خواهان و دموکرات ها بر سر سقف بدهی ها بوده است.

موسسه فیچ در ادامه نسبت به تاثیرات منفی بحران بدهی و بودجه بر وضعیت اقتصادی آمریکا اخطار داد و افزود، این موسسه تا سه ماه اول ۲۰۲۴ میلادی منتظر خواهد ماند و تحولات مالی و اقتصادی آمریکا را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس در خصوص رتبه اعتباری این کشور تصمیم گیری خواهد کرد.

ادامه نگرانی ها در خصوص وضعیت مالی آمریکا سبب کاهش شدید شاخص سهام بورس وال استریت شده است


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.