هشدار میت رامنی به اوباما در خصوص وضعیت قرمز اشتغال در آمریکا

خبرگزاری آریا-بر اساس مقاله منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز، با وجود ایجاد تعدادی فرصت شغلی در آمریکا افزایش بیکاری در آمریکا واکنش مقامات این کشور را در پی داشته است.
در مقاله منتشر شده به قلم سردبیر این روزنامه آمده است،بر اساس آمار بدست آمده طی هفته گذشته در حالی که ۱۱۵٫۰۰۰ فرصت شغلی و ۱۵۴٫۰۰۰ فرصت شغلی دیگر در ماه مارس ایجاد شده است تغییرات چشمگیری در بهودی اوضاع اشتغال در آمریکا حاصل نشده است.
نویسنده بر این باور است، در حالی که انتظار می رفت به ایجاد این مقدار اشتغال طی ماه های اخیر در این کشور تفاوت محسوسی را ایجاد کند اما آمار و ارقام از افزایش بسیار ناچیزی در خصوص افزایش میزان اشتغال و دستمزد ها حکایت دارد.
نویسنده در این خصوص اظهار کرد،این میزان ایجاد اشتغال در زمینه فعالیت های صنعتی و گشترده از جمله صنعت خودرو سازی و فروش مسکن و املاک در آمریکا تفاوت چندانی را ایجاد نکرده ،همچنین میانگین این میزان در بازار تولیدات صنعتی شرکت های داو جونز نیز ۱۶۸ درجه از شاخص گذشته کاهش داشته است.
نویسنده معتقد است،در حالی که زمان زیادی تا برگزاری دور جدید انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باقی نمانده است،میت رامنی رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما را مسئول مشکلات و ارقام موجود در بحث اشتقال دانست و اعلام کرد :در صورتی نتایج قوی از فرصت های شغلی ایجاد شده حاصل می شد که اوباما سیاست اقتصادی مناسبی را در پیش می گرفت،در حالیکه دولت امریکا باید شاهد ایجاد بیش از ۵۰٫۰۰۰ فرصت شغلی در هر ماه باشد.
شکست سیاست های اتخاذ شده در آمریکا
نویسنده تاکید کرد،در حالی که طی ۳۰ سال گذشته سیاست های مختلفی از جمله کاهش میزان مالیات از سوی دولت آمریکا اتخاذ شده است ،با توجه با این که این نوع سیاست ها مورد حمایت بسیاری از مقامات در دوره های مختلف قرار گرفت ،اما تا کنون پیشرفت قابل ملاحظه ای در این زمینه و در زمینه اشتغال در آمریکا حاصل نشده است.
نویسنده در ادامه افزود،در حالی که پیش از این میت رامنی نامزد حزب جمهوری خواه در آمریکا حمایت خود را از سیاست های اوباما از جمله جلوگیری از اخراج و افزایش جذب دبیران و سایر کارمندان دولتی اعلام کرد و در اظهارات اخیر خود اعلام کرد اوباما نیازمند اتخاذ سیاست های جدید و کار آمد جهت مقابله با بحران اقتصادی و اشتغال در امریکا است.
نویسنده در این مقاله اذعان داشت،در حالی که هیچ گونه نشانه ای از پیشرفت های اقتصادی در آمریکا حاصل نشده است ،اوباما قصد برگزاری کنگره ای را تحت عنوان ایده های کار آمد در این کشور در مقابله با مشکلات پیش رو دارد.
بر اساس این گزارش نرخ بیکاری در آمریکا از ۸٫۲ درصد به ۸٫۱ درصد کاهش یافته است و بیش از ۳۴۲٫۰۰۰ نیرو های فعال کار خود را از دست داده اند.
نویسنده در انتها به موضوع نیازمندی مردم به کمک های دولتی برای هزینه های مختلف خدماتی و درمانی اشاره و افزود در حالی که میزان نیازمندی قشر جوان و فعال در آمریکا رو به افزایش است تا زمانی که اوباما موضع گیری سیاسی خود را تغییر ندهد ،هیچ گونه تغییرات مثبتی در آمریکا حاصل نخواهد شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.