هشدار نسبت به افزایش آلاینده‌ها در تهران و شهرهای صنعتی/۲۴ استان کشور به زیر صفر می‌رود

۸ م دیماه ،

خراسان رضوی سردترین و هرمزگان گرمترین استان‌های کشور

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی به ویژه تهران تا روز یکشنبه اخطار داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در بعضی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد که به تدریج از شدت وزش باد کاسته می‌شود و در سایر مناطق کشور تا روز یکشنبه جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چگالی آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران تا روز یکشنبه افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: از بعد از ظهر یکشنبه با گذر موج تراز میانی جو در شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، ابرناکی و بارش باران و برف پیش بینی می‌شود که روز دوشنبه با تقویت جریانات شمالی بارش‌ها علاوه بر مناطق مذکور در سواحل شمالی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و بعضی مناطق شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و به ایسنا گفت:‌ بر این اساس در روز شنبه آسمان پایتخت کمی ابری در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی پیش بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با دو درجه افزایش به صفر و پنج درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در روز یکشنبه آسمان تهران کمی ابری با غبار صبحگاهی در اوایل شب نیمه ابری در پاره‌ای نقاط با بارش باران و برف خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و هفته درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

به گفته وی در روز شنبه استان خراسان‌های رضوی و شمالی با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور می باشند. همچنین در این مدت حداقل دمای ۲۴ استان کشور زیر صفر خواهد رفت.


sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.