هشدار نسبت به جاری شدن سیلاب و وارد شدن خسارت به حداقل ۶ استان کشور

۰۶م آذر ،

0-4-16.jpg

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب و وارد شدن خسارت به حداقل ۶ استان کشور اخطار داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اخطاریه ویژه سازمان هواشناسی کشور افزود: از بعد از ظهر دوشنبه تا اواخر سه‌شنبه بارش باران با وزش باد و رعد و برق در استانهای یزد، کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است. بر این اساس آب گرفتگی معابر عمومی، سیلاب و احتمال ایجاد خسارت در بعضی نقاط استان‌های فوق پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این مدت به سبب بارش شدید باران در استان گیلان و غرب استان مازندران آب گرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روز دوشنبه در نیمه غربی، جنوب، بعضی مناطق مرکزی و شرق کشور، دامنه های البرز و سواحل شمالی کشور ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود. از سوی دیگر از اواخر وقت این روز در مناطق غربی کشور از میزان بارش کاسته شده و این ناپایداری‌های جوی در روز سه‌شنبه در نیمه شرقی، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، مرکز و جنوب ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه نیز در بعضی نقاط نیمه شرقی بارش پراکنده رخ خواهد داد و بتدریج از میزان ابرناکی در این مناطق نیز کاسته خواهد شد. لازم به ذکر است تا روز سه شنبه در بعضی نقاط استانهای کرمان، یزد وهرمزگان وزش باد شدید رخ خواهد داد و خلیج‌فارس و تنگه هرمز تا روز پنجشنبه مواج است.

وی به ایسنا گفت: بر این اساس در روز سه‌شنبه آسمان تهران نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده گاهی وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با دو درجه کاهش به ۲ و ۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری در ارتفاعات نیمه ابری پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.