هشدار: ورود نسخه جدید “فلیم” به ایران

بدافزاری جدید به نام «فلیم» که هدف آن مبارزه با برنامه‌های هسته‌ای ایران است وارد فضای مجازی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،‌تحقیقات تازه نشان می‌دهد ویروس «فلیم» ویروسی جدید در جهت مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران وارد فضای مجازی شده است.
تحقیقات نشان می‌دهد ویروس «فلیم» با حداقل سه برنامه بدافزاری دیگر در ارتباط است.
بر اساس بررسی‌ها، طراحی «فلیم» بخشی از یک توطئه آمریکایی – اسرائیلی برای کند کردن روند فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران است. برخی از مؤلفه‌های بدافزاری مرتبط با فلیم هنوز از سوی کارشناسان شناسایی نشده‌اند و تحقیقات در مورد آنها جریان دارد.
گزارش‌های تازه منتشر شده در این مورد که توسط شرکت امنیتی روسی کسپرسکی، گروه واکنش سریع رایانه‌ای آلمان و بازوی امنیت سایبری اتحادیه بین المللی مخابرات تهیه شده نشان می‌دهد که طراحی «فلیم» از سال ۲۰۰۶ آغاز شده است.
در گزارش قبلی کسپرسکی تصریح شده بود که نگارش کدهای ویروس فلیم که احتمال می‌رود با استاکس‌نت و چند ویروس دیگر مرتبط باشد به سال ۲۰۰۹باز می‌گردد. از سه مولفه تازه کشف شده مرتبط با «فلیم» حداقل یکی هم اکنون در حالت فعالیت جدی مخرب است.
نکته دیگر اینکه «فلیم» به گونه‌ای طراحی شده که هر گونه تلاش برای شناسایی منبع خود را غیرممکن می‌کند. به عنوان مثال «فلیم» جلوی ثبت لاگ فایل‌ها و داده‌های ورودی در دیتابیس‌ها را که منجر به کشف آن شود می‌گیرد و در این زمینه اختلال ایجاد می کند.
در حال حاضر تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماهیت «فلیم» و اجزای تازه کشف شده آن ادامه دارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.