هشدار وزیر دربارهٔ تعرفه‌ های اپراتور اول

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «همراه اول» اجازه ندارد بی هماهنگی با «وزارت ارتباطات» و در دست داشتن مصوبه «سازمان تنظیم مقررات»، به افزایش تعرفه اقدام کند. «لازم است زیرساخت‌ها دست وزارتخانه باشد و لازم است این موضوع حل شود.
 
به گزارش شبکه خبر، محمود واعظی، گفت: تا زمانی که کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه‌ های همراه اول را افزایش ندهد، این اپراتور اجازه ندارد تعرفه‌ های خود را تغییر دهد؛ چرا که این کار، خلاف قانون است.
 
وی افزود: قطعا همراه اول، خود را مقابل تمام مردم ایران قرار نخواهد داد؛ چرا که همه این را می‌ پرسند که آیا ما در وزارت ارتباطات، این افزایش تعرفه را قبول داریم؟
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: افزایش تعرفه همراه اول، با این نرخ قابل قبول نیست و در حال حاضر، در تمام جهان، اپراتورها به دنبال کاهش تعرفه‌ های خود می باشند.
 
واعظی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه «چرا وزارت ارتباطات، به این اپراتور اجازه نمی‌ دهد تعرفه‌ های خود را افزایش دهد؟»، گفت: شما نماینده مردم میباشید یا اپراتورها؟ اگر شما نماینده مردم میباشید باید از حقوق مردم دفاع کنید که مردم این تعرفه‌ ها را نپردازند.
 
وی در پاسخ به اینکه علاقه‌ مندی اپراتورها برای ارائه تجهیزات نسل ۳ مطرح شده بود؟ گفت: تفاهم‌ هایی که با اپراتور سوم امضا شده، می بایست پابرجا بماند و این اصلا مصلحت نیست که ما میان اپراتورها رقابت‌های این چنینی ایجاد کنیم؛ البته همان طور که پیش از این گفته‌ ام، ما با اصل رقابت موافقیم؛ اما لازم است که این رقابت‌ ها در چهارچوب قانون شکل بگیرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین دربارهٔ واگذاری مخابرات نیز گفت: ما به هیچ عنوان به دنبال بازگشت مخابرات به وزارت ارتباطات نیستیم؛ اما در زمانی که مخابرات واگذار شد، تعریف درستی از زیرساخت‌ ها ارائه نشده است. آنچه به کابل مسی هم مربوط می‌ شود، از نظر ما، جزو زیرساخت‌ هاست و لازم است مجلس در این زمینه تکلیف را مشخص کند.
 
واعظی تصریح کرد:‌ برابر قانون، لازم است زیرساخت‌ها دست وزارتخانه باشد و اکنون مخابرات تبدیل به رقیبی برای شرکت‌های PAP شده که لازم است این موضوع حل شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.