هشدار وزیر صنعت دربارهٔ خودرو

۰۶اردیبهشت،

ممتازنیوز: آشفتگی بازار خودرو این بار با اخطار وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه شده است به طوریکه مهدی غضنفری اعلام کرد که صنعت خودرو در آستانه بحران قرار گرفته است.

این روزها همگان در مورد خودرو و خودروسازان سخن می گویند، مسائل مربوط به تولید و قیمت گذاری همچنان خبرساز است، این درحالی است که ناگفته پیداست این صنعت در آستانه بحران قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در همین رابطه گفت: « وضعیت خودرو سازی به دلیل مشکلات مختلف آنان بسیار بغرنج و پیچیده تر از سال قبل شده است. سال قبل عمده شکایت آنان دو سه مورد بود: اینکه سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کنندگان قیمت ها را پایین نگه داشته، بانک مرکزی ارز نمی دهد و بانک ها تسهیلات کافی نداده اند. اما در چند ماه قبل موضوع خودرو با اظهار نظرهای متفاوت به یک بحران تبدیل شده است. » 

او در بخش دیگری از توضیحات خود در رابطه با بحران صنعت خودرو گفت: « وزارتخانه چندین بار مشکلات خودروسازی کشور را در دولت، مجلس، کمیسیون های مختلف و شورای پول و اعتبار مطرح کرده است. تعداد جلسات برگزار شده ده ها برابر سال های قبل بوده است. همچنین اینجانب چندین بار شخصا با آقای رییس جمهوری در این باره گفت و گو کرده ام و به ویژه اخیرا در مورد قرار گرفتن این صنعت در آستانه بحران مطالبی را عرض کرده و درخواست مساعدت نموده ام. به نظرم ورود آقای رییس جمهور مثل همیشه راهگشاست، به ویژه اینکه بعد از مصاحبه تلویزیونی ایشان و سوء برداشت از سخنانشان فشارهای بیشتری به این صنعت وارد شد. دولتی که به اخذ تصمیات بزرگ معروف است در اینجا هم باید قاطعانه عمل کند. به علاوه من از همه نمایندگان محترم مجلس و اعضای محترم شورای رقابت درخواست می کنم که با توجه به مشکلات ناشی از تحریم ها کمک بیشتری در این خصوص داشته باشند. » 


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی:

    در شرایطی که طی ۲۰ سال اخیر بهای همه چیز از ۲۰ تا ۱۰۰ برابر شده است نرخ خورو تولید داخل حدود ۷ تا ۹ برابر گردیده وبهمین دلیل کارخانه های بزرگ خودرو در حال تعطیل شدن هستند !؟
    بهای پراید در سال ۱۳۷۲ دومیلیون و دویست هزار تومان بود .
    قیمت مرغ که امروز حداقل کیلوئی ۵هزار تومان است آنروزها کیلوئی دویست و پنجاه تومان بود!

    یک واحد آپارتمان که آنروز ۵میلیون تومان بود اکنون پانصد صد میلیون تومان خرید و فروش می شود.
    کارمندی که آنروز ماهی ۳۰ هزارتومان می گرفت امروز در همان رتبه و در همان وزارتخانه (آموزش و پرورش)ماهیانه یک میلیون تومان حقوق می گیرد !
    بنزین لیتری ۷۰۰ تومان نیز ۵ تومان بود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.