هشدار کار‌شناسان نسبت به استفاده از دستگاه‌‏های فروش فروشگاهی متصل به آیپد و آیفون

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

کار‌شناسان امنیتی اخطار داده‌‏اند که استفاده از دستگاه‌‏های فروش فروشگاهی (PoS) متصل به آیفون و آیپد ممکن است مخاطرات امنیتی خاصی در پی داشته باشد. 
 
به گزارش وب‌‏سایت tomsguide، یکی از تحلیل‏گران شرکت تراست ویو (Trustwave) که در حوزه امنیت اطلاعات فعالیت می‌‏کند گفته است بسیاری از کسب و کارهایی که از اَپ‏‌های فروش فروشگاهی استفاده می‌‏کنند درک درستی از مسائل امنیتی مرتبط با آن‌ها ندارند و یا نمی‌‏توانند امنیت این ابزار‌ها را به طور صحیح برقرار کنند. مایک پارک که یکی از مشاوران این شرکت است دربارهٔ اپ‏‌های فروش فروشگاهی نصب شده بر روی ابزارهای تحت آی او اس اپل گفته است دو سال پیش فقط با صرف یک زمان ده دقیقه‏‌ای می‌‏توانست به اطلاعات کاربرانی که از دستگاه‏‌های فروش فروشگاهی متصل به آیپد استفاده می‌‏کنند، دست یابد. به نقل از وی با جیل برک کرن آیپد می‌‏توانست تمام قابلیت‏‏‌های آیپد را به کنترل خود درآورد و از این طریق به اطلاعات کاربرانی که در فروشگاه‏‌ها از دستگاه‌‏های فروش فروشگاهی متصل به آیپد استفاده می‌‏کردند، آگاهی یابد. 
وی که در کنفرانسی در نیویورک دربارهٔ امنیت اپ‏‌های فروش فروشگاهی آی او اس صحبت می‌‏کرد، گفته است: در این دو سال تغییرات بسیاری را در این زمینه شاهد بوده‌‏ایم، اما همچنان در بعضی فروشگاه‏‌ها از سیستم‌‏های عامل همراه قدیمی، نرم‏‌افزارهای به روز نشده و یا اپ‏‌های آسیب‌‏پذیر استفاده می‌‏شود. به نقل از وی، بخش بسیاری از فروشگاه‏‌ها از اپ‏‌هایی که خود برای استفاده از دستگاه‌‏های فروش فروشگاهی طراحی کرده‌‏اند استفاده می‌‏کنند و به همین خاطر در برابر تهدیدات و مخاطرات امنیتی مربوطه آسیب‌‏پذیری بیشتری دارند. 
به گفته مایک پارک، مهم‌ترین نقطه ضعف اپ‏‌هایی از این دست این است که در آن‌ها از راهکارهای رمزنگاری به عنوان یک گزینه انتخابی استفاده شده است و نه یک گزینه پیش‏‌فرض و ثابت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.