هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار می‌شود

۲۰ شهریور – ۱۰:۴۶:۰۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مهر ماه امسال؛

بزرگنمایی:  

  فرماندار مریوان از برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در مهر ماه سال‌جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، عبدالله رشیدی‌پور در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی این جشنواره با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن اظهار کرد: معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی و ترویج و تقویت صنعت توریسم و گردشگری از مهم‌ترین دستاوردهای این جشنواره خواهد بود.
وی با اشاره به تقاضای ۲۲۰ گروه از داخل و خارج از کشور برای حضور در این جشنواره گفت: تقاضای گروه‌های مختلف از داخل و خارج کشور برای حضور در این جشنواره نشانه جایگاه رفیع تئاتر مریوان است.
وی افزود: گروه‌های تئاتر از آلمان، هند، فرانسه، تاجیکستان،‌ لهستان،‌ عراق و اندونزی و چند کشور دیگر برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.
فرماندار مریوان برگزاری دوباره این جشنواره در این شهرستان را نشانه علاقه‌مندی مردم، ‌استقبال و پیگیری هنرمندان این حوزه از هنر ایرانی و تلاش استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد و خواستار همکاری همه ارگان‌ها و ادارات برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد مهم فرهنگی شد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان نیز اظهارداشت: چهار گروه از ۳۱ گروه انتخاب شده برای حضور در هفتمین دوره این جشنواره از مریوان انتخاب شده‌اند.
سیدئاوات حسامی با یادآوری اینکه هفت گروه خارجی نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت، گفت: بخش‌های کودک و نوجوان، مسابقه بین‌الملل و ایران، آیین بومی و محلی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصص آموزشی از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.
وی با تقدیر از همکاری و تعامل تمامی ارگان‌ها و ادارات در طول سال‌های برگزاری این جشنواره در دوره‌های قبل، اظهار امیدواری کرد با همکار و تلاش همه دست اندرکاران امسال برای با شکوه‌تر برگزار شدن، همکاری بیشتری صورت گیرد.
شهردار مریوان نیز با اعلام آمادگی برای مشارکت در این رویداد فرهنگی، اظهارداشت: مکان‌ها و میدان‌های مورد نیاز شهر را برای برگزاری در خور شأن این رویداد هنری آماده خواهیم کرد.
محمدعلی باغانی خاطرنشان کرد: برای تقویت این جشنواره در طول سال، دبیرخانه آن باید فعال و اطلاع‌رسانی مداوم صورت گیرد.
در ادامه این جلسه، جمعی از هنرمندان حوزه نمایش خیابانی شهرستان به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود در راستای برگزاری بهتر این جشنواره پرداختند.
گفتنی است؛ ‌نمایش‌های پذیرفته شده این رویداد کلان هنری علاوه بر مکان‌های مشخص شهر مریوان در میدان‌های شهر کانی‌دینار، برده‌رشه، ‌سروآباد و تعدای از روستاهای این شهرستان برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۰۱۰۴۶۰۱۳۷۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.