هفتمین اجلاس مشترک ایران و زیمبابوه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی در هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه، گفت:‌ دامنه همکاری دو کشور باید از حوزه مسائل اقتصادی‌، فرهنگی و اجتماعی به سمت توسعه همکاری های بین المللی گسترش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه، اظهار داشت: امیدواریم نتایج حاصل از این گفتگوها و اجلاس مربوط به همکاری های مشترک ، ‌بسترهای مناسبی را برای توسعه همکاری ها و روابط میان دو کشور فراهم نماید.

رئیس اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و زیمبابوه با اشاره به برگزاری ششمین اجلاس مربوط به همکاری های میان دو کشور در سال ۸۹،‌ نتایج آن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ‌بسیاری از توافقنامه های اجلاس مذکور اجرایی شده و امیدواریم بقیه موارد نیز به نحوشایسته ای انجام شوند.

وی خاطرنشان کرد: ‌با گذشت ۲ سال از اجلاس ششم ،حدود یکصد کارگروه کاری و هیئت برای عملی شدن توافقات قبلی فعالیت کردند.

شیخ الاسلامی با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایران و زیمبابوه و حضور رئیس جمهور این کشوردر اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد، یادآور شد: ‌این حضور زمینه بسیار مناسبی را برای تقویت روابط دو کشور فراهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه، گفت:‌ ‌موقعیت ممتاز، استرات‍‍ژیک و ذخایر سرشار انر‍ژی جمهوری اسلامی ایران و نیز روحیه انقلابی مردم زمینه های همکاری و تعامل با کشورهای دوست را افزایش داده است.

وی ادامه داد:‌ ما برای توسعه همکاری های دو کشور هیچگونه محدودیتی نداریم و می توانیم تجربیات خود را در اختیار  زیمبابوه بگذاریم.

همچنین “سیمباراش اس مومبنگگوی” وزیر امور خارجه زیمبابوه نیز  ضمن اشاره به میزبانی بسیار شایسته ایرانیان گفت:‌ دو کشور تاریخ مشترکی دارند و زاییده انقلاب های مردمی هستند و برای تمامیت ارضی تلاش های بسیار زیادی انجام داده اند.

وی با ابراز نگرانی نسبت به دخالت های کشورهای غربی در امور داخلی دیگر کشورها، افزود:‌ اینگونه کشورها به صورت یکجانبه و مستکبرانه مایلند تصمیمات خود را به دیگران تحمیل کنند.

سیمباراش اس مومبنگگوی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ تحریم ها به کشور ما و شما وارد شده و کشورهای غربی تلاش دارند اقتصاد ما را فلج کنند. همچنین آنها می خواهند در نتیجه این تحریم ها فعالیت های اقتصادی و تجاری ما را ضعیف کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.