هفته آینده نظر نهایی سنای آمریکا در خصوص یلن

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:یک مقام ارشد حزب دموکرات آمریکا تاکید کرد، نمایندگان سنا طی هفته آینده رای گیری نهایی خود را در خصوص نامزد معرفی شده برای احراز ریاست فدرال رزرو آمریکا انجام خواهند داد.

به گزارش ممتاز به نقل از رویترز؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پیش از این جانت یلن معاون کنونی فدرال رزرو را به عنوان نامزد مورد نظر خود برای جایگزینی بن برنانکی رئیس فعلی بانک مرکزی آمریکا معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش یلن از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون معاون فدرال رزرو آمریکا بوده و نقش مهمی در اجرای سیاست های محرک پولی داشته است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی یلن می تواند به راحتی رای مثبت سنا را بگیرد و پس از پایان دوره برنانکی در اواخر ژانویه رسما جایگزین وی خواهد شد.

یلن اولین زنی خواهد بود که در تاریخ فدرال رزرو آمریکا به ریاست این نهاد مالی مهم انتخاب خواهد شد. ماه قبل کمیته بانکداری سنای آمریکا با ۱۴ رای موافق در برابر ۸ رای مخالف صلاحیت یلن را تایید کرده بود.

هنوز زمان دقیقی برای برگزاری این رای گیری اعلام نشده است. در صورت انتخاب نهایی یلن به عنوان رئیس تازه فدرال رزرو آمریکا بعید به نظر می رسد که سیاست های پولی آمریکا تغییر چندانی داشته باشد.

مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت طلا در کوتاه مدت محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری فدرال رزرو است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.