هفته ای آرام برای مقاطع فولادی رقم خورد

خبرگزاری پانا: بازار مقاطع و بیلت هفته گذشته آرام سپری شد و حجم خرید و فروش ها محدود بود. به گفته فعالان بازار آهن به دلیل نوسانات نرخ ارز، خریداران سیاست صبر و انتظار را در پیش گرفتند و فروشنده ها هم با احتیاط عمل کردند.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از بورس، به نظر می رسد در صورت ثبات نرخ ارز ،بازار آهن نیز به ثبات نسبی برسد. اما برخلاف بازار مقاطع و بیلت، بازار ورق با افزایش قیمت برخی اقلام مواجه شد.

ورق گرم ضخامت دو میلیمتر رول در انزلی روز شنبه هر کیلوگرم یک‌هزار و ۶۸۰ تومان عرضه می شد ولی از دوشنبه به بعد بالا رفت و تا آخر هفته به مرز یک‌هزار و ۷۵۰ تومان رسید.

ورق های گرم محصول مبارکه از سه شنبه به بعد با افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۰ تومان هر کیلوگرم روبرو شد، البته به اعتقاد کارشناسان دو عامل اجازه نمی دهد رونقی در بازار ورق گرم دیده شود، نخست رقابت محصولات وارداتی و دوم رکود تقاضا.

این دو عامل باعث شده تا بازار ورق گرم بسیار رقابتی شود، از سوی دیگر عرضه مداوم فولاد مبارکه همراه با موجودی ورق های اکسین که در قیمت های پایین خریداری شده به معاملات این کالا فشار وارد می آورد. هفته گذشته ورق سرد بازار پرنوسانی را پشت سر گذاشت ولی در مجموع به‌علت افزایش قیمت ارز روند صعودی داشت و در مورد بعضی از اقلام این کالا تا ۶۰ تومان افزایش قیمت هم دیده شد.

ورق گالوانیزه هم مثل ورق سرد سه روز اول هفته بدون تغییر بود ولی در پایان هفته تا هر کیلوگرم ۵۰ تومان رشد قیمت را به خود دید.

بازار فولاد در شرایط حساسی به سر می برد، به طوریکه عرضه بسیار محدود شده و تقاضا هم افت کرده است، در این شرایط اگر عرضه افزایش یابد یا نرخ ارز پایین بیاید، بازار شاهد افت قیمت خواهد بود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.