هفته تعاون، تمرینی برای قرار گرفتن در مسیر توسعه است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، ‘داریوش پاک بین’ امروز در نشست خبری گفت: در هفته تعاون، تعاونگران باید بهترین ایده ها و باورهای کارشناسی خود را بازآفرینی و منطبق با آخرین دستاوردها و تسهیلات فراهم شده در این حوزه، برای یک سال کاری به روز کنند تا در رقابت با دیگر شیوه های اقتصادی کشور، در جا نزنند.

وی در ادامه با توجه به آغاز هفته تعاون از فردا ۱۳ شهریور، برنامه های این هفته را تشریح کرد و گفت: در تقویم رسمی کشور، هر سال از ۱۳ تا ۱۹ شهریور ماه، ‘ هفته تعاون ‘ نامگذاری شده است و با توجه به نقش اساسی و سهم مهم تعاونی ها در توسعه اقتصادی کشور و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، این اهمیت دو چندان خواهد بود.

دبیرکل اتاق تعاون ایران افزود: این هفته فرصت مناسبی برای توجه به فعالیت های مختلف و گسترده ۴۷ اتحادیه تعاونی کشوری و بیش از ۱۷۰ هزار تعاونی تولیدی، مصرفی، کشاورزی، مسکن، فرش و صنایع دستی، مرزنشینان و دامداری است.

پاک بین با بیان اینکه در این هفته برنامه های مختلفی در سراسر کشور برگزار می شود، نام های روزهای این هفته را به ترتیب روز ۱۳ شهریور: روز تعاون، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ۱۴ شهریور : روز تعاون، اشتغال و کار آفرینی ، ۱۵ شهریور: روز تعاون، فقر زدائی و عدالت اجتماعی ،۱۶ شهریور: روز تعاون، اصل ۴۴ و رویکردهای نوین، ۱۷ شهریور: روز تعاون معنویت و میثاق با ولایت، ۱۸ شهریور: روز تعاون، توسعه صادرات، ۱۹ شهریور: روز تعاون و الگوسازی اسلامی ایرانی پیشرفت اعلام کرد.

وی گفت: آیه شریفه ‘تعاونو علی البر و التقوی’ مبین و موکد این موضوع است که برای تحقق اهداف بخش تعاون در سطوح کلان اقتصادی کشور ، به خصوص بازار سرمایه باید از تمام ظرفیت ها، بهره وری کنیم که این امر، مستلزم اهتمام و همراهی تصمیم گیران و سیاست گذاران کشوری و مدیران شاغل در بخش غیردولتی برای ایجاد فرصت های برابر اقتصادی با رویکرد توسعه عدالت اجتماعی در سطح کلان است.

در همین راستا نمایشگاه عرضه توانمندی های بخش تعاون قم از مجموع ۵۲ نمایشگاهی که قرار بود در سال بین المللی تعاون برگزار شود، طی روزهای هشتم تا دوازدهم شهریور با مشارکت کیفی تعاونگران و شرکت های صاحب نام فعال در حوزه تعاون برگزار شد. در این میان، مشارکت هشت اتحادیه مسکن استانی به نمایندگی از ۳۵۰ تعاونی مسکن مهر و شرکت هایی به نمایندگی از تعاونی های تولیدی، توزیعی، کشاورزی، خدماتی، بازرگانی، صنایع دستی، بهداشت و درمان نیز مشارکت بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون حائز توجه و تأمل بود.

این نمایشگاه به جهت اقبال و بازدید بالای مردمی علی رغم همه محدودیت های زمانی و مکانی مشمول نمایشگاه بین المللی استان قم برای یک روز دیگر تمدید شد که امروز دوازدهم شهریور ماه مراسم اختتامیه آن با حضور مدیران ارشد بخش تعاون، بانک توسعه، صندوق ضمانت سرمایه گذاری و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و استانداری قم برگزار خواهد شد.

اقتصام** ۱۰۷۰**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۹۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.