هفته دفاع مقدس و فرصت مطالعه بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب در کتابخانه جنگ

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها که هفته دفاع مقدس بار دیگر حال و هوای همه ما را دفاع مقدسی کرده و یاد و خاطره بچه‌های جبهه و جنگ در ذهن همه‌مان پررنگ‌تر شده است، برای اهل مطالعه نیز بهترین فرصت است که بار دیگر کتاب‌های جنگی‌شان را ورق بزنند و یا به سراغ آثار جدید بروند.

خیلی از کتابخوان‌ها دوست دارند در کتابخانه‌ها مشغول مطالعه بشوند و کتابخانه جنگ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس یکی از بهترین پیشنهادها باشد که ساعتی را در آن به سر برده و به مطالعه کتاب‌ها، جزوه‌ها و پایان‌نامه‌های مربوط با دفاع مقدس بپردازیم.

این کتابخانه که عضویت در آن برای همه علاقمندان آزاد و رایگان است در حال حاضر ۱۰ هزار و ۲۲۲ عنوان کتاب فارسی و عربی و هزار عنوان کتاب انگلیسی را در خود جای داده که ۹۹ درصد آنها با موضوع دفاع مقدس؛ جنگ هشت ساله عراق علیه ایران مرتبط هستند.

کتاب‌های عربی و انگلیسی کتابخانه شامل دو دسته آثارست؛ کتاب‌های که زبان اصلی آنها انگلیسی و عربی بوده و آثاری که از فارسی به این ۲ زبان ترجمه شده‌اند.

در بین آثار کتابخانه جنگ از تازه‌های نشر دفاع مقدس تا کتاب‌های قدیمی و بعضا نسخه‌های قدیمی و نایاب دفاع مقدسی دیده می‌شود.

همچنین در کتابخانه جنگ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس ۴۵۰ لوح فشرده نیز موجودست که اینها نسخه‌های الکترونیک کتاب‌های دفاع مقدسی است.

۱۵۰ پایان‌نامه و ۸۰۰ جزوه از دیگر منابع مطالعاتی کتابخانه در زمینه دفاع مقدس است.

این کتابخانه که از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر میزبان علاقمندان است یکی از منابع مطالعاتی غنی برای افرادی است که می‌خواهند در زمینه جنگ عراق علیه ایران مطالعه هدفمندی داشته باشند البته با موجود بودن رمان‌ها و مجموعه داستان‌ها، این فرصت برای افراد فراهم است که بتوانند در قالب داستانی با بخش مهمی از تاریخ معاصر کشورمان و آنچه در اثر جنگ بر مردم و کشورمان تحمیل شد، آشنا شوند.

کتابخانه جنگ همچنین تا هفته دیگر با جدیدترین کتاب‌های حوزه دفاع مقدس به‌روز می‌شود.

این کتابخانه از سال ۶۸ تاسیس شده است، ولی در ابتدا امکان استفاده از آن عمومی نبود و منابع و مکان آن هم گستردگی امروز را نداشت. از سال ۷۸ که این کتابخانه به صورت عمومی به فعالیت پرداخت همه علاقمندان امکان عضویت و استفاده از کتاب‌های آن را یافتند و اغلب منابع کتابخانه از کتاب‌های قدیمی و منحصر به فردی هستند که شاید کمتر در کتابخانه‌های دیگر قابل دستیابی باشد.

علاقمندان به استفاده از کتاب‌های تخصصی در زمینه جنگ ۸ ساله عراق علیه ایران می‌توانند با مراجعه به کتابخانه­ جنگ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس واقع در خیابان بهشتی، خیابان سرافراز، کوچه­ شهید حق پرست از منابع آن استفاده کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.