هفته شانزدهم لیگ برتر بسکتبال/ پنجمین شکست پیاپی دانشگاه و برد استقلال پس از ۹ باخت

۳۰م دیماه ،

در پایان هفته شانزدهم لیگ برتر بسکتبال دانشگاه آزاد پنجمین باخت پیاپی اش در لیگ را تجربه کرد و استقلال زرین قشم پس از ۹ باخت بالاخره برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه رقابت های هفته شانزدهم، دانشگاه آزاد تهران میزبان همیاری زنجان بود که ۶۷ بر ۶۶ تن به شکست داد. دانشگاهی ها که در این مسابقه بنی کوچویی را نیز به عنوان یار خارجی در کنار خود داشتند از ابتدا کارشان را خوب آغاز کردند و کوارتر اول را ۱۷ بر ۱۱ برنده شدند.

همیاری در کوارتر دوم حمله های بهتری داشت و ۱۹ بر ۱۸ به پیروزی رسید. نیمه دوم مسابقه نزدیک پیش می رفت. دو تیم در دفاع عملکرد بهتری داشتند و دانشگاه آزاد با بازی خوب حسن زاده و دلیرزهان توانست ۱۶ بر ۱۴ کوارتر سوم را به سود خود به پایان برساند.

کوارتر پایانی پایاپای بود اما دانشگاه آزاد از حمله های خود بهتر استفاده می کرد. در روزی که “دیه‌گو فاجاردو” سنتر اسپانیایی همیاری عملکرد خوبی نداشت تهرانی ها در زیر سبد بازی خوبی داشتند و می توانستند امتیاز بیاورند. از نکات جالب توجه بازی در کوارتر پایانی این بود که محمد جمشیدی ملی پوش مصدوم دانشگاه آزاد از کنار زمین هم تیمی هایش را به تمرکز بیشتر فرا می خواند و گاهی بر سر آنها فریاد نیز می زد.

دانشگاه آزاد در کوارتر پایانی از حریفش فاصله گرفت اما در دقایق پایانی توپ و میدان را از دست داد و در دقایق پایانی ۶۷ بر ۶۶ تن به شکست داد تا پنجمین باخت پیاپی اش را تجربه کند. کوارتر چهارم با نتیجه ۲۳ بر ۱۵ به سود همیاری به پایان رسید. دانشگاه آزاد و همیاری با این نتیجه در رده های پنجم و چهارم باقی ماندند.

در دیگر دیدارهای هفته شانزدهم شهرداری گرگان در ماهشهر به مصاف صنایع رفت و ۶۴ بر۵۴ به پیروزی رسید.

استقلال زرین قشم نیز در خانه به مصاف بندرکنگ رفت و در دیداری که به وقت اضافه کشیده شده بود ۸۴ بر ۸۰ حریفش را شکست داد تا پس از ۹ باخت پیاپی طعم پیروزی را بچشد. البته استقلالی ها در این مسابقه از “مارکوس” گارد راس بلژیکی خود نیز استفاده کردند که ۲۲ امتیاز آورد. این مسابقه در وقت قانونی ۷۶ بر ۷۶ برابر شده بود.

این مسابقه حاشیه ها و درگیری هایی نیز داشته که با شعارهای هواداران و عکس العمل بازیکنان همراه بوده است.

آخرین دیدار از هفته شانزدهم بین دو تیم ماهان اصفهان و نفت تهران در سالن بسکتبال آزادی برگزار شد که ماهانی ها ۱۰۲ بر ۷۸ به پیروزی رسیدند.

پیش ازاین، در اولین بازی هفته شانزدهم مهرام در دیداری حساس مقابل پتروشیمی تن به شکست ۸۷ بر ۸۴ داده بود.

با نتایج هفته شانزدهم هیچ تغییری در جدول رده بندی ایجاد نشد.

نتایج کامل هفته شانزدهم لیگ برتر بسکتبال:

مهرام تهران ۸۴ – پتروشیمی ۸۷

صنایع ماهشهر ۵۴ – شهرداری گرگان ۶۴

استقلال زرین قشم ۸۴ – بندرکنگ ۸۰

دانشگاه آزاد ۶۶ – همیاری زنجان ۶۷

نفت تهران ۷۸ – ماهان اصفهان ۱۰۲

جدول رده بندی لیگ برتر بسکتبال:

۱٫پتروشیمی

۲٫ماهان

۳٫مهرام

۴٫همیاری

۵٫دانشگاه آزاد

۶٫شهرداری گرگان

۷٫صنایع ماهشهر

۸٫بندرکنگ

۹٫استقلال زرین قشم

۱۰٫نفت تهران

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.