هفته فرهنگی ایران نخبگان روسی و علاقمندان به فرهنگ را مجذوب خود کرد

آرشیو خبردین و اندیشه کد مطلب: ۹۳۲۸     

وابسته فرهنگی ایران در روسیه:

ارسال به    نسخه چاپی نسخه چاپی   

خبرگزاری پانا:سید حسین طباطبایی در حاشیه برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه گفت: هفته فرهنگی از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است و سطح آثار ارائه شده در آن بحدی است که توانست نگاه رسانه ها ی کشور میزبان و کشورهای مجاور را معطوف نماید.

دوشنبه ۱۷ مهر ساعت ۰۹:۳۴

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، سید حسین طباطبایی وابسته فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در روسیه گفت: ارائه توانمندی های فرهنگی و هنری ایران در این هفته فرهنگی، قوی ، متناسب و در خور توجه همه نخبگان و علاقمندان به فرهنگ می باشد. این موضوع در بیان و گفتارهای مسئولان فرهنگی روسیه و نخبگان کاملاً به چشم می خورد.
وی تصریح کرد : رایزنی فرهنگی ایران در مناسبات فیمابین برنامه های مختلفی را در دستور کار قرار داده است که مهمترین آنها تلاش در جهت معرفی ایران امروز ، بویژه تبیین مبانی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران،امضای توافق نامه‌های همکاری مشترک با مراکزدولتی،دینی،علمی، فرهنگی و هنری روسیه، برپایی همایش‌های علمی و کنفرانس‌های بین المللی، انجام تحقیقات و پژوهشهای فرهنگی و علمی،برگزاری جایزه علمی ایران معاصر، برگزاری هفته‌های فرهنگی و هفته های فیلم در مسکو و دیگر شهرهای روسیه،انجام همکاری های رسانه ای وگردشگری، تأ سیس و تقویت مراکز جدید ایران شناسی و اتاق‌های آموزش زبان فارسی، برگزاری المپیاد زبان فارسی و برگزاری جایزه ادبی فردوسی، برگزاری دوره‌های آزاد آموزش زبان فارسی و علوم دینی، اعزام دانشجو و استاد به ایران و… می باشد.
وی در پایان افزود:هفته فرهنگی ایران در روسیه به جهت تاثیر و جذب مخاطب از اهمیت فوق العاده ای برخور دار است و این می تواند گسترش مراودات فرهنگی را هر روز بیشتر نماید و نگاه نخبگان و اندیشمندان را بیش از پیش به فرهنگ غنی ایران معطوف نماید.
گفتنی  است دومین هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه  به همت  معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی کشورمان ، سه شنبه شب ۱۱ مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جمعی از مقام های فرهنگی و هنری ایران و روسیه و هنرمندان ایرانی در  “مالی تئاتر” مسکو افتتاح شد.


Loading...


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.