هفته فرهنگ رضوی در استان اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این مراسم که در نگارخانه خطایی مجموعه باستانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در پی تاکیدهای دکتر احمدی نژاد رییس جمهور مبنی بر ضرورت ترویج نام و سیره حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و فرهنگ منور رضوی در جامعه و تصویب شورای سیاست گذاری دهمین جشنواره امام رضا (ع) به منظور جریان سازی فرهنگی و گسترش برنامه های مربوط به این فرهنگ غنی و بسیار ارزشمند در تمام روزهای سال و نیز عرضه آثار فاخر مرتبط با سیره امام هشتم (ع) ، مردم استان اردبیل افتخار میزبانی هفته فرهنگ رضوی را یافته اند.

منصور شرفی افزود : چون استان اردبیل توانست جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی را با همکاری اعضای دبیرخانه آن به شکل شایسته برگزار کند و نیز آثار فاخر فرهنگی مرتبط با این موضوع از این استان ارایه شد به عنوان یکی از استانهای میزبان برای برگزاری هفته فرهنگ رضوی انتخاب گردیده است.

وی اظهار کرد که برنامه های مربوط به هفته فرهنگ رضوی به شکل کاروانی در شهرهای استان اردبیل شامل پارس آباد مغان ، گرمی ، بیله سوار ، مشگین شهر ، خلخال ، کوثر و مرکز استان برگزار خواهند شد و به گونه ای برنامه ریزی شده است که همه ساکنان این استان بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی برگزاری هفته فرهنگ رضوی را فرصت مغتنم و مناسبی برای تجدید میثاق و عشق ورزی مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت (ع) استان دارالارشاد اردبیل به امام مهربانمان یعنی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) دانست.

وی بیان کرد: مراسم پایانی هفته فرهنگ رضوی در روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه جاری در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی و نیز عاشقان اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

او گفت : در این مراسم ضمن اجرای برنامه های گوناگون مانند شعرخوانی شاعران برجسته ایران زمین از خادمان فرهنگ رضوی منطقه تجلیل می شود.

او رونمایی از کتاب های ‘ شوق وصال ‘ شامل مقالات برتر دوره های گذشته جشنواره بین المللی رضوی و نیز ‘ حضرت باران ‘ شامل اشعار شاعران برجسته این مراسم ها را نیز از برنامه های پیش بینی شده در آیین پایانی هفته فرهنگ رضوی در اردبیل ذکر نمود.

وی خاطرنشان کرد که برگزاری نمایشگاه ‘ فرهنگ رضوی’ و نمایشگاه مربوط به آثار برگزیده ۱۰دوره از جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و نمایش چند فیلم داستانی کوتاه مرتبط با فرهنگ منور رضوی از سایر برنامه های مربوط به هفته فرهنگ رضوی در شهرهای اردبیل ، پارس آباد مغان ، خلخال ، کوثر ، گرمی ، مشگین شهر و بیله سوار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مراسم گشایش هفته فرهنگ رضوی که در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد با مداحی اساتیدی مانند فخرالذاکرین استاد سید محمد عاملی و استاد کریمخانی و نیز قرائت اشعاری نغز و بدیع از استاد عسگر شاهی اردبیلی حال و هوای معنوی خاصی یافت.

همزمان با هفته فرهنگ رضوی که از ۲۱ تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری و همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) ادامه دارد نمایشگاه آثار رضوی در نگارخانه خطایی در مجموعه باستانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی دایر شده است.

علاوه بر آن برپایی نمایشگاه ها و نمایش فیلم های داستانی و پویانمایی مرتبط با این موضوع در سینما انقلاب اردبیل و سینما انقلاب پارس آباد و مجتمع فرهنگی و هنری شهر مشگین شهر از دیگر برنامه های مربوط به این هفته خواهند بود.

مردم استان اردبیل که از گذشته های دور القاب گرانسنگی مانند دارالارشاد ، دارالعرفان ، دارالامان و دارالایمان را یدک می کشد به اهل بیت (ع) به خصوص سرور آزادگان حضرت حسین بن علی (ع) ، ماه منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل (ع) و غریب الغربا حضرت موسی الرضا (ع) ارادت خاصی دارند.

همه ساله جمع زیادی از مردم این استان برای زیارت مرقد مطهر این بزرگواران رهسپار عتبات عالیات و مشهد مقدس می شوند.

۵۹۲/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۹۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.