هفته قبل، بدترین هفته برای اونس طلا

۲۸ام بهمن ،

بینا- انتشار یافتن اطلاعات اقتصادی،بحث جنگ ارزی در جهان و رونق اقتصاد در آمریکا و چین،بدترین عملکرد اونس جهانی طلا را در هفته قبل رقم زدند.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا خبرگزاری شیلی، ضعف در بازار طلا نشانگر این موضوع می باشد که در پی چاپ پول بیشتر توسط بانک های مرکزی جهان، تورم کشورها را تهدید نمی کند.
بر اساس این گزارش، در معاملات آتی، هر اونس طلا در پایین ترین سطح حمایتی ۱۶۰۰ دلار،ضعیف ترین دامنه از ۱۶ماه آگوست تاکنون، با کاهش ۴ درصدی طی ۵ روز قبل و بیشترین افت هفتگی از ماه ژوئن ۲۰۱۲ به معاملات هفته قبل پایان داد.
بر این اساس، سطح حمایتی قبلی طلا برای سرمایه گذاران ۱۶۲۵ دلار بود و زمانی که این سطح شکست خرید طلا با کاهش شدید مواجه شد. در حال حاضر سرمایه گذاران توجه خود را روی سطح حمایتی ۱۵۵۰دلار و سطح مقاومتی ۱۶۲۵ دلار معطوف کرده اند.
این گزارش می افزاید، بهبود بازار کار مسکن و کسب و کار در آمریکا اخیرا از جذابیت طلا کاسته است. سرمایه گذاران بر این باورند سود خرید سهام بیشتر از طلا می باشد.
از آنجایی که جایگاه کشور شیلی در تولید طلا از ۱۳ در سال ۲۰۰۰ به ۱۷در سال ۲۰۱۰افزایش یافته است این فلز زرد در اقتصاد این کشور اهمیت چندانی ندارد.
درآمد کشور شیلی از استخراج طلا در سال ۲۰۱۱ حدود ۲٫۲۵میلیارد تن بوده و به طور کلی ۱٫۵۸ درصد از استخراج طلای جهان را به خود اختصاص داده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.