هفته هنر اکردستان گامی بزرگ برای بیان ارزش های قومی مردم این خطه است

دوشنبه ۵ تیر – ۰۴:۲۹:۲۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

قطب الدین صادقی در بازدید از برنامه های هفته هنر استان کردستان در فرهنگسرای نیاوران :

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- قطب الدین صادقی  نویسنده،کاگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون به تماشای برنامه های هنر استان کردستان در فرهنگسرای نیاوران نشست.
به گزارش خبرگزاری آریا، وی که متولد سنندج است برپایی هفته های هنر استان ها را اقدامی خوب و فرصت مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر شهرواندان تهرانی با جلوه های گوناگون فرهنگ و هنر و اندیشه نخبگان فرهنگی و هنری دانست.صادقی با بیان این مطلب گفت : برگزاری هفته هنر استان کردستان زمینه ساز آشنایی اهالی تهران و کسانی که صاحب این ابر شهر هستند با جلوه های گوناگون فرهنگ و هنر و اندیشه صاحبان ذوق وسلیقه می شود.
وی افزود : البته دایره خلاقیت بزرگ تر و وسیع تر از آن است که بشود در مدت زمانی اندک آن را نشان داد .برگزاری هفته هنر استان کردستان در فرهنگسرای نیاوران گامی است بزرگ که با حسن نیت به عنوان یک مقدمه  و یک شروع می تواند بهانه ای برای بازتاب رسانه ای و نشان دادن ارزش های قومی مردم این خطه باشد .این کارمی تواند زمینه ساز تفاهمی بین دو زبان، دو فرهنگ و دو باور باشد. به راستی برپایی  هفته های هنر می تواند در جهت نیل  به یک تفاهم و دیالوگ  دوستانه و انسانی کمک کند .
این کارگردان صاحب نام حوزه تئاتر سپس به تماشای نمایش پریخان به نویسندگی و کارگردانی بهار لطافتیان نشست و درباره تئاتر کردستان گفت: تئاتر کردستان ،توانایی در  خلق نمایش روز مبتنی بر اسطوره ها ی کهن و فرهنگ شفاهی و فرهنگ نقالی خوانی هزاران ساله را دارد.،در قدیم تئاتر این استان به شکل گوسانی یا گوسانی خوانی بوده  و در دوره ساسانیان به شکل خنیاگری در آمده است .هنرهای نمایشی این استان روایت قصه هائی است که لایه های تغزلی حماسی و عرفانی دارند .
صادقی با اشاره به این نکته که در رابطه با سنت ادبیات شفاهی تا به حال ۴۵۰ موضوع ثبت شده اما همچنان ادبیات شفاهی به علت دگرگونی تاریخی در حال از بین رفتن است، افزود : تئاتر پریخان اثری بسیار ارزشمند بود .این کار یک رئالیسم شاعرانه بود با بار اسطوره ای که نگاهی به تاریخ معاصر داشت .
گفتنی است،هفته هنر استان کردستان با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تا تاریخ هفتم تیرماه در محل فرهنگسرای نیاوران دایر می باشد و علاقمندان می توانند از برنامه های متنوع این هفته هنر در این مجموعه به صورت رایگان استفاده نمایند .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۵۱۶۲۹۲۲۳۹۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.