هفته هنر چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای نیاوران تهران گشایش یافت

به گزارش ایرنا،هفته هنر چهارمحال وبختیاری به عنوان دوازدهمین استان کشور ، شنبه شب در محل فرهنگسرای نیاوران تهران با حضور هنرمندان و مسوولان کشوری این استان در رشته های مختلف هنری گشایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:فرهنگ و هنر این استان اصالت خود را حفظ کرده است و هفته هنر فرصت خوبی را معرفی استعدادهای این استان است.

ˈحسین گنجی ˈدر آیین گشایش هفته هنر استان افزود:هدف از برگزاری هفته هنر استان ارتقای بصیرت دینی، مبانی اخلاقی در مناسبات اجتماعی، استفاده کامل از اوقات فراغت، ایجاد فرصت های شغلی و استفاده از ظرفیت اشتغال زایی در حوزه هنری است.

وی گفت:معرفی جلوه های فرهنگی و هنری استان به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و افزایش تعلق خاطر مردم استان به ویژگی های هنری، ارائه بسته های توسعه فرهنگی و هنری استان، توجه ویژه به خرده فرهنگ ها و اقوام مختلف، برنامه ریزی استرتژیک برای مدیریت و انسجام ملی، حفظ، احیاء آداب و رسوم محلی، ایجاد مصونیت فرهنگی جوانان به عنوان قشر آسیب پذیر از طریق توسعه فرهنگ و هنر استان از دیگر اهداف برگزاری هفته هنر استان است.

گنجی تصریح کرد:صیانت از آثار میراث هنری و اتخاذ تدابیر به منظور آشنایی مردم پایتخت به پیشینه فرهنگی و تاریخی و مفاخر فرهنگی هنری استان های اجرا کننده، ارتقای سطح تعامل فرامنطقه ای و بین المللی، فرهنگ بومی استان از طریق آثار و پیشینه هنرمندان از مهم ترین اهداف برگزاری این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت:تقویت فرهنگ همگرایی بین واحدهای استانی از طریق برگزاری نشست خبری و تاکید ویژه به ظرفیت ها و قابلیت های منحصر استان و تاکید بر ارائه فعالیت های هنری در هفته هنر به عنوان فعالیت اصلی و قالب هنری از دیگر راهبردهای پیشرفت است.

وی گفت:نمایشگاه هفته هنر با ۱۲ غرفه برپا شده است و این غرفه ها شامل غرفه مد و لباس استان، لباس محلی، سوغات، تولیدات استان، میراث هنری و حوزه مطبوعات و اطلاع رسانی است.

به گزارش ایرنا،در آیین آغاز به کار هفته هنر چهارمحال و بختیاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر آموزش و پرورش ،استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مدیران و هنرمندان استان حضور داشتند.

هفته هنر استان از بیست و پنجم تا بیست و نهم شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

۷۳۵۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.