هفته پر نوسان دلار

بازار آزاد ارز در هفته گذشته شاهد افت و خیز بهای هر دلار آمریکا بود به طوریکه هر واحد پولی آمریکا در این هفته با نوسان ۲۷ تومانی همراه بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بهای دلار در هفته گذشته هفته پرنوسانی را سپری نمود و نه تنها دلار در طول این هفته در افت و خیز بود بلکه نوسان این اسکناس های پشت سبز حتی در یک روز هم به ۲۶ تومان رسید.

بنابراین گزارش بعد از افزایش قیمت دلار تا محدوده ۲۰۵۰ تومان در روز پنجشنبه گذشته با ورود مداخله ای دولت و نشست وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای برنامه ریزی جدید در بازار ارز، قیمت این ارز در روز شنبه به شدت رو به کاهش نهاد و تا سطح ۱۹۵۸ تومان سقوط کرد اما تلاطمهای این ارز تمام نشد و بعد از رشد تا ۱۹۹۴ تومان در غروب این روز، مجدداً در روز یکشنبه کاهش یافت و با بهای ۱۹۶۸ تومان به فروش رسید یورو و پوند هم بعد از دستیابی به بهای ۲۵۱۳ و ۳۱۲۰ تومان در غروب روز شنبه در روز یکشنبه تا سطح ۲۴۸۵ و ۳۰۷۰ پائین آمد، درهم امارات نیز از بهای ۵۴۱ تومان در روز یکشنبه به ۵۳۵ تومان رسید.

این گزارش می افزاد: در روز دوشنبه قیمت ها در بازار ارز کاهشی تر شد و بعد از رسیدن بهای دلار در آغاز بازار به ۱۹۳۰ تومان در ادامه ۱۳ تومان رشد یافت و با بهای ۱۹۴۳ تومان در غروب این روز به فروش رسید هر یورو و پوند نیز بعد از کاهش برروی نرخ ۲۴۷۰ و ۳۰۴۰ تومان قرار گرفت هر درهم هم با بهای ۵۳۰ تومان معامله شد.

بر پایه این گزارش در روز سه شنبه دلار شاهد نوسان قیمت بود به طوریکه دلار با نرخ ۱۹۴۰ تومان در شروع بازار با افزایش تقاضا مواجه شد و تا غروب تا سطح ۱۹۶۰ تومان بالا آمد که نسبت به نرخ روز قبل ۱۷ تومان رشد داشت یورو و پوند هم همزمان با افزایش دلار تا سح ۲۴۷۴ و ۳۰۵۰ تومان و درهم تا ۵۳۱ تومان بالا آمد.

براساس این گزارش، در روز چهارشنبه بازار ارز شاهد نوسان اندک قیمت ها بود و دلار بعد از افزایش تا سطح ۱۹۷۰ تومان در غروب تا ۱۹۶۶ تومان پائین آمد در این روز یورو با بهای ۲۴۹۰ تومان و هر پوند بعد از افزایش تا ۳۰۸۵ تومان در غروب ۲۰ تومان کاهش یافت هر درهم امارات با کاهش ۳ تومانی با بهای ۵۳۵ تومان به فروش رسید.

شایان ذکر است در روز پنجشنبه به مناسبت تولد امام مهدی (عج) ونیمه شعبان بازار تعطیل بود.

گفتنی است، کارشناسان از رشد حدود ۳۰ درصدی در تیرماه سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داده اند.

آنان سه عامل روانی بازار مسائل سیاسی و عامل اقتصادی را از عوامل اصلی نوسان دلار طی روزهای اخیر عنوان کرده است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.