هفته پنجم لالیگا ؛ سوییا بر دپورتیوو غلبه کرد

به گزارش ایرنا، سوییا با گل های آلوارو نگردو و ایوان راکیتیچ در دقایق ۷۴ و ۸۳ بازی پس از یکسال اولین شکست را بر لاکرونیا در زمین خود تحمیل کرد.

سوییا توانست با این پیروزی با کسب ۱۱ امتیاز از پنج بازی در رده چهارم جدول لالیگا جای گیرد.

همچنین رئال مادرید دوشنبه شب در یک بازی آسان، تیم همشهری خود رایو وایکانو را با دو گل مغلوب کرد تا ضمن صعود ۷ پله ای در جدول باشگاه های برتر فوتبال اسپانیا (لالیگا) نفسی تازه کند.

این دربی مادریدی در حالی‌ امشب در ورزشگاه ˈترسا هرراˈ برگزار شد که قرار بود یکشنبه شب انجام شود اما قطع عمدی سیم های برق در این ورزشگاه برگزاری آن را به تعویق انداخت.

رئال مادرید که در چهار هفته نخست لالیگا عملکرد خوبی‌ نداشت و از چهار دیدار قبلی‌ فقط چهار امتیاز کسب کرده بود تا بدترین نتایجش را در یک دهه اخیر ثبت کرده و در رده چهاردهم جدول لالیگا باشد، مجبور بود با پیروزی بر رایو وایکانو فاصله ۱۱ امتیازی خود را با رقیب دیرینه اش – بارسلونا- که صدرنشین جدول لالیگا است، کم کند.

به همین دلیل، رئال مادرید از همان دقیقه نخست بازی سعی‌ کرد با فشار آوردن بر دروازه رایو وایکانو هر چه سریعتر گلهای خود را وارد دروازه حریف کند و سرانجام در دقیقه ۱۳ به این هدف رسید.

ˈکریم بنزماˈ مهاجم فرانسوی رئال مادرید در یک ضد حمله که از سوی تیمش تدارک دیده شده بود، پس از تبادل پاس توپ بین برخی‌ از بازیکنان موفق شد اولین توپ را وارد دروازه رایو کند .

رئال مادرید پس از گل بنزما به فشار خود بر تیم حریف ادامه داد و چهار بار در نیمه اول فرصت داشت گل های بیشتری را به ثمر برساند اما همه آنها را از دست داد. در مقابل، رایو فقط دو موقعیت گل در نیمه نخست بازی بدست آورد که از هیچکدام نتوانست استفاده کند.

نیمه دوم دیدار با حملات دو تیم روی دروازه حریف آغاز شد و در شرایطی که به نظر می‌ رسید رایو وایکانو می تواند با استفاده از برخی‌ موقعیت ها، گل خورده را تلافی کند اما با اشتباهات بازیکنانش در آخرین لحظه و دفع توپ از سوی دروازه بان رئال مادرید فرصت تساوی را از دست داد.

در حالی که بازی تقریبا بطور یکسان از سوی دو تیم ادامه داشت، ˈآماتˈ مدافع رایو وایکانو هنگامی که سعی‌ داشت در نزدیکی دروازه، توپ را از ˈکریستیانو رونالدوˈ برباید، زمین خورد و با دست، توپ را لمس کرد. داور این خطا را پنالتی به نفع رئال مادرید گرفت و کریستیانو رونالدو آن را در دقیقه ۷۰ به عنوان دومین گل رئال مادرید ثبت کرد.

رونالدو پس از آن، چند موقعیت دیگر برای گل زدن از جمله یک ضربه به تیر دروازه داشت.

ˈ هیگواینˈ هم که در دقیقه ۷۱ به جای بنزما وارد زمین شده بود، با چند موقعیت برای گلزنی‌ روبرو شد اما نتوانست از آنها استفاده کند تا بازی با همان نتیجه دو بر صفر به پایان برسد.

اروپام **۱۲۳۴** ۱۵۵۱ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.