هفته گردشگری در تمامی استان های کشور برپا می شود

به گزارش روز شنبه خبرنگار اعزامی ایرنا به بوشهر، ‘منوچهر جهانیان’ در حاشیه دومین گردهمایی معاونان گردشگری کشور در جمع خبرنگاران گفت: از ۲۵ اسفند ۹۰ تا ۱۳ فروردین ۹۱، شاهد رشد ۴۸‌ درصدی میزان ورود گردشگر خارجی به کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بودیم.

وی با بیان آنکه آمار دریافت شده از پلیس مهاجرت و گذرنامه موید این رشد است، افزود: این میزان رشد، امیدواری را برای دستیابی به جذب هفت ونیم میلیون گردشگر خارجی تا پایان سال ۹۱ افزایش داده است.

جهانیان گفت: به گفته معاون رییس‌ جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید تا پایان سال ۹۱ به جذب هفت ونیم میلیون گردشگر خارجی دست یابیم که خوشبختانه تاکنون اقدامات مناسبی برای تحقق این کار انجام شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: تسهیل در صدور روادید و همچنین معرفی و تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری ایران به وسیله رسانه‌ها بویژه رسانه ملی دو عامل مهم افزایش ۴۸درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور در سال ۹۱ است.

وی با برشماری اقدامات صورت گرفته در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مسایلی که در معاونت گردشگری دنبال می‌شود، استاندارد سازی مراکز اقامتی است.

جهانیان افزود: استاندارد سازی ۲۷۵ مرکز اقامتی از مدتی پیش در دستور کار این معاونت قرار گرفت که تاکنون ۱۷۵ مرکز اقامتی استانداردسازی شده‌اند.

وی اضافه کرد: در همین زمینه استانداردسازی ۹۰۰ مرکز اقامتی دیگر در کشور در دستور کار معاونت گردشگری کشور قرار دارد.

رییس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور به ساماندهی و استانداردسازی دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون سه هزار و ۷۳۳ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح کشور وجود دارد که متاسفانه از این تعداد، ۷۰۰ دفتر در حالت نیمه‌ تعطیل قرار دارند، از این رو ساماندهی این دفاتر را نیز آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: حداکثر تا ۱۰ روز آینده امکان صدور مجوز الکترونیک برای دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی نیز فراهم می‌شود.

معاون گردشگری کشور به روستاهای هدف گردشگری اشاره کرد و گفت: اکنون ۶۶۵ روستای هدف گردشگری در کشور شناخته شده و ساماندهی شده‌اند که با توجه به تشکیل اداره کل طبیعت‌گردی، امیدواریم این رقم به یکهزار برسد.

وی همچنین بر تلاش‌ها برای لغو روادید با ۶۰ کشور جهان تاکید کرد.

جهانیان همچنین به موضوع سفرکارت اشاره کرد و افزود: بانک‌های گردشگری، سپه، صادرات و کارآفرین چهار بانک عامل هستند و سفر کارت در این بانک‌ها صادر خواهد شد.

معاون گردشگری کشور از حضور جدی ایران، بویژه بخش خصوصی، در نمایشگاه‌های خارجی بمنظور معرفی قابلیت‌های گردشگری کشور خبر داد.

فراهنگ ** ۲۰۲۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۵۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.