هفت کاربرد مفید روغن زیتون

روغن زیتون ارگانیک برای کم کردن فرخوردگی و صاف کردن موهای وزوزی مفید است. این روغن برای تقویت ناخن‌ها و افزایش شفافیت آنها موثر است.

چربی اصلی که در تمام انواع روغن زیتون یافت می‌شود اسیدهای چرب تک زنجیره‌ای اشباع نشده یا MuFAs هستند.

به گزارش ایسنا، MuFAs‌ در واقع به عنوان چربی سالم و مفید در رژیم غذایی در نظر گرفته می‌شوند. به این ترتیب اگر رژیم غذایی شما بیشتر حاوی چربی‌های اشباع نشده چه از نوع تک زنجیره‌ای (MuFAs) و چه از نوع چند زنجیره‌ای (PUFAs) باشد، مزایای بیشتری را به بدن شما می‌رساند.

روغن زیتون یکی از منابع اصلی چربی‌های اشباع نشده (MUFA)‌است و بویژه اگر به صورت ارگانیک مصرف شود برای بدن مزایا و خواص فراوانی دارد. این روغن باعث طول عمر و کاهش خطر ابتلا به بیماریها می‌شود.

روغن زیتون سلامت سرخرگ‌ها را تضمین می‌کند و مانع از رسوب پلاک‌ها در دیواره عروق می‌شود. چربی اشباع نشده MUFA‌ در روغن زیتون باعث اتساع سرخرگ‌ها شده و در نتیجه باعث کاهش فشار خون و کاهش خطر بروز بیماریهای قلبی می‌شود.

سایت اینترنتی گلوبال هیلینگ سنتر در این مقاله ۷ کاربرد مفید روغن زیتون ارگانیک را علاوه بر فواید تغذیه‌ای این روغن خوراکی عنوان کرده که به قرار زیر است:

– برای طبخ غذا از همین امروز از روغن زیتون استفاده کنید و یا در هر غذایی که می‌توانید آن را جایگزین کره نمایید.

– از روغن زیتون می‌توانید بعنوان روغن بدن استفاده کنید. پس از شست و شوی بدن و صورت آن را روی پوستتان بمالید. بعلاوه برای بهره مند شدن از مزایای نرم کنندگی روغن زیتون نیاز به استفاده زیاد از آن ندارید. حتی می‌توانید از این روغن برای اصلاح کردن یا پاک کردن آرایش صورت، استفاده کنید.

– روغن زیتون ارگانیک برای کم کردن فرخوردگی و صاف کردن موهای وزوزی مفید است. این روغن برای تقویت ناخن‌ها و افزایش شفافیت آنها موثر است.

– بلعیدن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به از بین رفتن خارش و تحریک پذیری گلو و درمان سرفه نیز کمک می‌کند.

– روغن زیتون ارگانیک هم چنین از خط خط شدن ظروف استیل جلوگیری می‌کند و به آنها جلا می‌دهد.

– روغن زیتون برای رفع ترک خوردگی پوست لب و پوست صورت بویژه در فصل زمستان مفید است.

– حمام همراه با روغن زیتون را فراموش نکنید. برای این کار کافی است چند قطره روغن زیتون به داخل آب درون وان حمام بریزید و خود را داخل وان بشویید. تاثیر معجزه آسای این روغن را بر روی پوستتان حتی پس از اولین نوبت، استفاده از آن به این شیوه، حس خواهید کرد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.