هفت محصول دانش بنیان پارک فناوری پردیس رونمایی شد

به گزارش ایرنا در این آیین از هفت محصول شرکت های دانش بنیان این مجموعه در حوزه نانو، نیروگاهها، نازل CNG، سوئیچ جدید مخابراتی و رباط نشت یاب لوله های نفت و گاز و دو محصول نظامی رونمایی شد.

رییس پارک فناوری پردیس در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این محصولات در حوزه‌های فناوری نانو، مخابرات، مکاترونیک و الکترونیک است که شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس موفق به کسب دانش فنی تولید آنها شده‌اند.

ˈمهدی صفاری نیاˈ تاکید کرد: همچنین در آذر سال جاری نیز به مناسبت هفته‌ پژوهش از چهار تا پنج محصول دارویی شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک رونمایی می شود.

وی افزود: این داروها در درمان سرطان و سوختگی کاربرد دارند که برخی از این داروها با پایه فناوری نانو تولید شده است.

رییس پارک فناوری پردیس از برگزاری نخستین دوره اعطای جایزه پیامبر اعظم (ص) به محققان کشورهای اسلامی در سال ۹۱ خبر داد و گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان با کاهش بوروکراسی اداری، تدوین قوانین و ضوابط برای انجام بهتر فعالیت های شرکت های مستقر در پارک و توانمند سازی شرکتهای دانش بنیان برای حضور در بازارهای ملی، منطقه ای و بین المللی از ماموریت های اصلی پارک است.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای شرکت های مستقر در این پارک خاطرنشان کرد: شرکتهای دانش بنیان مستقر در این پارک موفق به عرضه محصولات دانش بنیانی چون دستگاه پیشرفته شناسایی مشکلات قلبی نوزادان، نانوسکوپ نیروی اتمی، دستگاه برش جراحی با فرکانس بالا، دوربین های نسل جدید سرعت سنج اتومبیل و دستگاه لایه نشانی مولکولی شدند.

حجت الاسلام ˈمحمود محمدی عراقیˈ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و دیگر مسوولان شهرستان، استان و کشوری نیز در این آیین حضور داشتند.

تهرام/۸۱۲۸/۱۴۵۷//

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.