هفت نمایش از اصفهان آماده برای حضور در همایش منطقه ای جشنواره تئاتر ماه

دوشنبه ۲ مرداد – ۰۴:۴۵:۴۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان اصفهان گفت: پس از پایان ارزیابی متون نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه به تشخیص کارشناسان حوزه هنری مرکز، ۷ نمایشنامه از استان اصفهان برای تولید و رقابت بر سر حضور در همایش منطقه ای نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه معرفی شدند.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، علیرضا قدسیه با بیان این مطلب افزود: در بخش صحنه ای نمایشنامه های « منم گودرز» نوشته مائده وحید و به کارگردانی احسان جانمی و نمایش « هفتمین روز آرامش زمین » به کارگردانی محسن عرب زاده ،« المیرا» به نویسندگی وکارگردانی مصطفی جعفری و نمایش «تنگ های خالی» به نویسندگی زهره مولوی و کارگردانی پویان عطایی ، در بخش خیابانی «ساخت ایران» به نویسندگی و کارگردانی پویان عطایی و «منم مصیب» به نویسندگی و کارگردانی کوروش نیک پیام و دربخش کودک و نوجوان نمایش «افسانه های لقمان» نوشته داوود کیانیان و کارگردانی محمدرضا وزیری فرد نمایش نامه های راه یافته به جشنواره یاد شده می باشند.
مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان اظهارداشت: در مرحله نخست پس از بازبینی از نمایش های اصفهان ۷ نمایشنامه را برای تولید و رقابت بر سر حضور در همایش منطقه ای جشنواره تئاتر ماه انتخاب کردند. تمامی نمایش های یاد شده از سوی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اصفهان تولید می شود و هم اکنون مراحل تمرین و آماده سازی خود را در کارگاه نمایش حوزه هنری سپری می کنند و شکرخدا گودرزی نیز از این نمایش ها دیدن کردندو تمرین های این نمایشنامه از سه هفته قبل آغاز شده است و تا اواخر مردادماه ادامه خواهد داشت.
طبق فراخوان اعلام شده؛ سه نمایشنامه در بخش بزرگسال، سه طرح در بخش خیابانی و یک نمایشنامه در بخش کودک و نوجوان از میان متون ارسالی از سوی هر استان انتخاب و زیر نظر کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تولید خواهد شد و  پس از تولید به تشخیص کارشناسان مربوطه دو نمایش در بخش بزرگسال، دو نمایش در بخش خیابانی و یک نمایش در بخش کودک و نوجوان برای همایش منطقه ای که در ۵ منطقه کشور برگزار خواهد شد انتخاب می شوند.
 شایان ذکر است، استان اصفهان در کنار استان های مرکزی،گیلان، چهارمحال و بختیاری، یزد و سمنان  در منطقه ی ۲ همایش های منطقه ای تئاتر ماه حضور دارد که از تاریخ ۲۰  تا ۲۳ شهریور ماه با میزبانی شهر اصفهان  برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۳۱۶۴۵۴۵۱۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.