هفت هزار تن نهاده در اختیار مرغداران قم قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، کمبود نهاده‌های دامی و افزایش قیمت مرغ همچنان از مباحث مطرح در کشور است برخی از مرغداران استان قم در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم حضور پیدا کردند وهمین امر موجب تشکیل جلسه‌ای برای حل این مشکل در محل سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم شد.

در این جلسه هریک از این مرغداران دنبال فرصتی برای بیان مطالبات خود بودند و همه آنها عدم توجه برخی از مسئولان  را مقصر وضع به وجود آمده می‌دانستند.

فروش مرغ به کشتارگاه‌ها با قیمتی پائین تر از قیمت تمام شده و کمبود نهاده و تلف شدن مرغ‌ها از جمله مشکلات مطرح شده مرغداران بود.

عدم تحویل نهاده‌های پیش خرید شده

مرغداران در سخنان خود تاکید بر تحویل نهاده‌های پیش خرید شده خود از اسفندماه را داشتند که تاکنون و بعد از گذشت نزدیک به سه ماه هنوز بخشی از این نهاده‌ها پرداخت نشده است.

مرغداران همچنین از تحویل نهاده‌ها به کشتارگاه‌ها نیز ناراضی بودند و این امر را منجر به افزایش قیمت نهاده می‌دانستند.

عدم پایبندی به تعهدات نیز یکی دیگر مواردی بود که مرغداران مطرح کردند و مرغدارانی که برای دریافت نهاده جوجه ریزی کرده بودند از عدم تعهد سازمان صنعت و معدن و تجارت به تعهدات خود مبنی بر پرداخت نهاده گله مند بودند.

هفت هزار تن نهاده در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد

در ادامه این جلسه با تماس یونس عالی پور با شرکت  پشتیبانی امور دام کشور مقرر شد نهاده‌هایی که توسط مرغداران تخم گذار پیش خرید شده است پرداخت شود وسه هزار و ۵۰۰ تن نهاده نیز در بین مرغداران تخم گذار توزیع شود و همچنین سه هزار و ۵۰۰ تن نهاده  به شکل امانی و با ضمانت رئیس سازمان بازرگانی قم  نیز بین مرغداران گوشتی توزیع شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.