هفت کاری که نباید بعد از غذا خوردن انجام داد!

بعد از غذا سیگار نکشید!

تخقیقات نشان میدهد، ضرری که کشیدن یک نخ سیگار بعد از غذا به بدن وارد میکند معادل کشیدن ۱۰ نخ سیگار است. این امر نیز ریسک ابتلا به سرطان را افزایش میدهد.

 

 

بعد از غذا میوه نخورید!

خوردن میوه بعد از صرف غذا باعث جمع شدن هوا در معده میشود. متخصصان میگویند: “یک ساعت قبل و یک تا دو ساعت بعد از غذا بهترین زمان خوردن میوه است. “

 

بعد از غذا چای ننوشید!

به گفته پزشکان نوشیدن چای بعد از غذا برای سلامتی مضر است. نوشیدن چای سرعت هضم مواد پروتئینی را کاهش داده و مانع از جذب کامل ویتامین ها میگردد. به عنوان مثال چایی که بلافاصله بعد از غذا مصرف میشود جذب آهن در بدن را محدود میکند. از اینرو به ویژه کسانی که دچار کم خونی هستند باید به این نکته بیشتر توجه داشته باشند. به گفته پژشکان بهترین زمان برای نوشیدن چای نیز حداقل یک ساعت بعد از غذا میباشد.

 

بعد از غذا کمربندتان را شل نکنید!

شل کردن کمربند بعد از غذا باعث گره خوردن روده میشود. توصیه میشود به اندازه ای غذا بخورید که نیازی به شل کردن کمربندتان نداشته باشید.

 

بعد از غذا پیادروی نکنید!

پیادروی بعد از غذا باعث سوء هاضمه شده و برای سلامتی مضر است. شما میتوانید یک ساعت بعد از صرف غذا پیادروی کنید که این برای سلامتی شما مفیدتر خواهد بود.

 

بلافاصه بعد از غذا حمام نکنید!

حمام کردن بعد از غذا باعث افزایش گردش خون در دستها و پاها میشود. در عین حال باعث میشود تا خون به اعضای داخلی مانند معده کمتر برسد! این نیز فعالیت سیستم گوارشی را دچار مشکل میکند.

بلافاصه بعد از غذا نخوابید!

خواب بعد از غذا باعث کند شدن فعالیتهای سیستم گوارشی شده و نهایتا میتواند منجر به التهاب روده و ناراحتی معده شود. علاوه بر این خواب بعد از غذا باعث چاقی میشود!!!


مهارتهای زندگی
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.