هفت گروه از استان‌های کشور در جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران

۱۷اردیبهشت،

شانزدهمین جشنواره بین‎المللی تئاتر امروز و فردا با اجرای هفت گروه نمایشی از استان های مختلف کشور در بخش‌های دانشگاه‌های تئاتری و دانشجویان سایر رشته ها برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، پنجمین روز جشنواره با اجرای نمایش هایی از تنکابن ، اراک و سبزوار برگزار می گردد.
نمایش “شکلک” به کارگردانی مهیار کشانی از دانشگاه تنکابن دو اجرا در سالن استاد خورشیدی دانشکده سینما تئاتر انجام می دهد. اجرای این نمایش در نوبت های ۱۴ و ۱۶ خواهد بود.

نمایش “آوا” نوشته و کارگردانی فائزه نظری از دانشگاه اراک در نوبت های ۱۷ و ۱۹ در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می رود.

نمایش غریبانه به کارگردانی مصطفی نظری نیز که از دانشگاه سبزوار در جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت کرده است نیز در تالار هنر اجرا می گردد. این نمایش دو نوبت ۱۵٫۳۰ و ۱۷٫۳۰ روی صحنه می رود.

در حالی که در تالار مولوی دومین اجرای نمایش گوشه نشین معاصر کار آنادورا دورنو از ایتالیا برگزار می گردد ، نمایش حقایقی دررابطه با سگ ها و گربه ها کار محمد ابراهیم عزیزی در نوبت های ۱۹ و ۲۰:۳۰ سالن کوچک مولوی اجرا میشود.

نمایش وحشی کار پیام لاریان و مینا فرهمند نیز در این روز دو اجرا در نوبت های ۱۶ و ۱۸:۳۰ سالن استاد سمندریان دانشگاه تهران اجرا می گردد.در سالن استاد صمیمی مفخم نیز نمایش تنگ به کارگردانی سیما بنیادی در نوبت های ۱۵ و ۱۷ اجرا خواهد داشت.

در بخش نمایشنامه خوانی نیز نمایشنامه مهصومه نوشته سعید نیکورزم و کارگردانی نعیم صدری در ساعت ۱۵:۳۰ اجرا می گردد. این کار مهمان سالن استاد رادی دانشگاه سوره است.

رادوی تئاتر های امروز نیز بعد از ظهر طولانی کار فرزانه صادقی و فصل طلاق به کارگردانی مهناز مرسلی است که در نوبت های ۱۶ و ۱۹ مهمان سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران است.

در حالی که حضور گسترده دانشجویان و هنرمندان تئاتر و تئاتر خیابانی کشور که به عنوان مهمان کارگاه های آموزشی بخش خیابانی در جشنواره شرکت کرده اند یکی از اتفاقهای مهم جشنواره شانزدهم به شمار می رود ، در بخش های صحنه ای ، نمایشنامه خوانی و رادیو تئاتر نیز دانشجویانی از دانشگاه های مختلف کشور حضور دارند.

در کارگاه های آموزشی جشنواره هنرمندانی از شهرهای مریوان ، کرمانشاه ، اهواز ، بوشهر و استان های گیلان و مازندران ، کرج و … شرکت کرده و به مدت ۱۰ روز مهمان جشنواره می باشند.

در بخش صحنه ای ، نمایشنامه خوانی و رادیو تئاتر نیز گروه هایی از دانشگاه های نبی اکرم تبریز ، گرگان ، پاکدشت ، مازندران ، تنکابن ، اراک و سبزوار در روزهای مختلف جشنواره به اجرای اثار نمایشی خود می پردازند.

مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در ساعت ۱۶:۳۰ روز شنبه ۲۱ اردیبهشت در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار می گردد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.