هکر کلاه سفید: مراقب خرید اینترنتی شارژ تلفن همراه باشید

وی ادامه داد: در واقع یکی از شگردهای هکرها در سراسر دنیا این است که خدمات اولیه را به درستی ارائه کنند تا به واسطه ارائه این خدمات بتوانند به اطلاعات محرمانه افراد دسترسی پیدا کنند.

اگر شما هم از کاربران تلفن‌های همراه اعتباری باشید احتمالا تاکنون چندین بار به خرید شارژ از سایت‌های اینترنتی اقدام کرده یا حداقل به فکر تهیه شارژ از این طریق افتاده اید. اما آیا این شیوه تهیه شارژ همیشه به نفع شما خواهد بود؟!

به گزارش ایسنا، با توجه به مشغله شهروندان امروزی و در عین حال گسترش استفاده از تلفن‌های همراه اعتباری این روزها تهیه شارژ تلفن همراه در بسیاری از موارد به یکی از مشکلات تبدیل شده و دراین میان، برخی شرکت‌های اینترنتی سعی کرده‌اند با ارائه این خدمات تا حدی مشکل مشترکان را برطرف کنند.

حتی در این زمینه این شرکت‌ها به رقابت با یکدیگر پرداخته و سعی می‌کنند با ارائه کوچک‌ترین تخفیف هم که شده پای مشتریان اینترنتی را به سایت خود باز کنند و برنده این رقابت باشند، اما نکته‌ای که در این میان اغلب مورد کم توجهی قرار می‌گیرد بحث امنیت کاربران در بهره‌گیری از این شیوه است.

در حال حاضر آمار دقیقی درباره تعداد سایت‌هایی که به ارائه این خدمات می‌پردازند وجود ندارد، اما با این حال بسیاری از کاربران تلفن‌های همراه اعتباری شارژ خود را از طریق سایت‌های مختلف دریافت می‌کنند که این موضوع در عین سادگی می‌تواند مخاطراتی هم به دنبال داشته باشد.

یک کارشناس که به عنوان یک هکر کلاه سفید در گفت‌وگویی تلفنی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی سخن می‌گفت، در این باره عنوان کرد: اکنون حتی در فروشگاه‌های بزرگ و معتبر دنیا گاه خدمات تقلبی به فروش می‌رسد. به عنوان مثال، همین چند روز پیش بود که خبرعرضه word تقلبی به واسطه شرکت معروف اپل منتشر شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما هم در زمینه سوء‌استفاده از اطلاعات موارد زیادی وجود دارد و به همین دلیل لازم است که کاربران حتما به اصالت و سلامت سایت‌هایی که از آنها خرید می‌کنند توجه داشته باشند.

این کارشناس امنیت اطلاعات در ادامه عنوان کرد: ممکن است شما بتوانید شارژ خود را از سایت مورد نظر دریافت کنید و حتی هیچ مشکلی ایجاد نشود. اما نکته‌ای که باید در این میان مورد توجه قرار بگیرد آنکه شما برای خرید شارژ اینترنتی رمز دوم حساب بانکی خود را در اختیار این سایت‌ها قرار می‌دهید و ممکن است در آینده آنها بخواهند اطلاعات شما را مورد سوءاستفاده قرار دهند.

وی ادامه داد: در واقع یکی از شگردهای هکرها در سراسر دنیا این است که خدمات اولیه را به درستی ارائه کنند تا به واسطه ارائه این خدمات بتوانند به اطلاعات محرمانه افراد دسترسی پیدا کنند.

در چنین شرایطی ممکن است شما به کرات شارژ تلفن همراه خود را از این سایت‌ها تهیه کنید و هیچ اتفاقی هم نیفتد، اما پس ازچند ماه به یکباره حساب شما هک شود و شما حتی حدس نزنید که ممکن است عاملان هک‌کننده حساب شما همان شرکت‌های اینترنتی ارائه خدمات شارژ بوده باشند.

این کارشناس امنیت اطلاعات در پایان صحبت‌های خود به اتفاقات اخیر حوزه بانکداری اشاره کرد و گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد با وجود تمام حساسیت‌هایی که وجود دارد ما در زمینه حفظ اطلاعات تلاش چندان موثری نداشته‌ایم و لازم است از این به بعد این موضوع مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.