هلال احمر با گذشت ۹۰ سال از تاسیس خود در ترویج ارزش های بشری پیشرو است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘ابوالحسن فقیه’ روز پنجشنبه در همایش صلح و دوستی، پیام ایران برای جهان که در تالار وحدت تهران برگزار شد، افزود: نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با ۱۸۷ جمعیت ملی عضو خود و با تمسک به هفت اصل بنیادین خود یعنی انسانیت، خدمات داوطلبانه، استقلال، بی طرفی، بیغرضی، یگانگی و جهانشمولی حرکتی را در جهان به پیش می برد که نشانش سفیدی صلح و سرخی مهر است.

وی گفت: اعضا و داوطلبان هلال احمر و صلیب سرخ فارغ از هرگونه مناقشات سیاسی، قومی، مذهبی و نژادی در پیچ و خم های سخت و دشوار حوادث، بحران ها، سوانح و جنگ ها تنها به گره گشایی از کار دردمندان و گرفتاران در دام ناملایمات می اندیشند.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر مندرج در اساسنامه آن نمادی هستند از چیستی هلال احمر و چگونگی عملکرد آن به طوری که داوطلبان ، امدادگران و کارکنان این جمعیت ملی در دو سال اخیر بارها با وقوع سوانح و حوادث هولناک در اقصی نقاط گیتی صمیمانه و متعهدانه به کمک خواهران و برادران آسیب دیده خود شتافته اند.

وی افزود: کمک به آسیب دیدگان حوادث مختلف موجب نگردید تا بحران های بشردوستانه منطقه ای به دست فراموشی سپرده شود به طوری که ارسال کمک های بشردوستانه و اعزام گروه های امدادی و درمانی به کشورهای تونس ، لیبی ، یمن و سوریه گواهی براین مدعاست.

فقیه اظهار داشت: امدادرسانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی محدود به مناطق و بحران های خاص نبوده و از بحران مواد غذایی در کره شمالی تا سیل و آتشفشان در اندونزی و زلزله و سونامی مهیب ژاپن در شرق دور تا بحران برف سنگین در بولیوی و توفان و گردباد نیکاراگوئه در آمریکای لاتین را در برگرفته است.

وی افزود: امدادرسانی به زلزله وان ترکیه، سیل سریلانکا، زلزله ازبکستان، سیل زیمبابوه و قحطی گرسنگی در سومالی ، کنیا و اتیوپی نمونه های دیگری از اقدامات بشردوستانه جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران است.

این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر گفت: در دو سال اخیر بیش از ۷۵ محموله امدادی و درمانی در راستای فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و به ارزش ۳۵ میلیون دلار به کشورهای یاد شده ارسال شده است.

فقیه اظهار داشت: جمعیت هلال احمر هم اکنون دارای ۲۶ مرکز درمانی فعال در ۱۹ کشور دنیا است و در دو سال اخیر بالغ بر دو میلیون و چهار صد هزار بیمار را تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی خود قرار داده است.

وی افزود: هلال احمرایران همانند سایر جمعیت های ملی عضو نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر هدفی مقدس را باور دارد و ما معتقدیم نه به معنی جنگ بلکه به معنای زیستن در فضایی سرشار از انسانیت، عشق، امنیت، آرامش و مهرورزی است.

در این مراسم که با حضور رییس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعی از سفرای کشورهای مختلف برگزار شد، رییس جمهور در نودمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر ازاستاد ‘مجید انتظامی’، سازنده سمفونی به یاد ماندنی صلح،’نورالدین عافی’، نویسنده کتاب نورالدین پسرایران، ‘محمد حسین کبادی’، شناگر طول خلیج فارس با شعار صلح و دوستی، استاد ‘حسین فخیمی’ خالق نماد صلح و همسرعکاس صلح، شهید سعید جان بزرگی تجلیل کرد.

هجدهم تا بیست و چهارم اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر گرامی داشته می شود به این امید که با رعایت اصول هفتگانه تعریف شده از سوی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و اجرای مفاد حقوق بین المللی بشر دوستانه از سوی کشورهای مختلف به برقراری صلح و آرامش در جهان کمکی شده باشد.

اجتمام**۷۰۲۹ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۰۹۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.