هلاکت ۵ عامل انتحاری داعش در مسیر زائران کربلا

به گزارش سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز،به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، گردان‌های حزب الله عراق صبح امروز (چهارشنبه) ضمن درگیری با پنج عامل انتحاری که قصد حمله به زائران کربلا را داشتند آنها را به هلاکت رساندند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت: این درگیری‌ها بیش از یک ساعت ادامه داشت و حرکت زائران نیز بدون هیچ گونه مشکلی در حال انجام است.

بر اساس این گزارش گردان‌های حزب الله عراق و دیگر گروه‌های بسیج مردمی اقدامات لازم را برای برقراری امنیت در مسیر زائران پیاده کربلا که برای انجام مناسک اربعین روانه عراق هستند صورت می‌دهند.

در همین راستا خالد العبیدی وزیر دفاع عراق در نشستی خبری اظهار داشت که ارتش این کشور تمامی امکانات لازم را برای حفاظت از امنیت کربلا به کار گرفته است و ۲۵ هزار نیروی امنیتی در این طرح امنیتی مشارکت دارند.

العبیدی عنوان داشت: نیروهای ارتش عراق تمامی امکانات را برای کمک به زائران و ارائه کمک‌های اولیه به کار گرفته‌اند.

العبیدی تصریح کرد: ما به هیچ کشوری از جمله آمریکا و روسیه اجازه اعمال فشار بر عراق نخواهیم داد. هدف ما در وزارت دفاع این است: منافع عراق و عراقی‌ها بالاتر از هرچیزی است.

روز سه شنبه نیز نیروهای عراقی موفق شدند دو عامل انتحاری دیگر را که قصد جان زائران امام حسین (ع) را داشتند به هلاکت برسانند.

فرماندهی عملیات بغداد نیز از خنثی شدن سومین حمله انتحاری علیه زائران اربعین حسینی ظرف دو روز گذشته خبر داده بود.

ممتاز نیوز | خبرخوان
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.