هلو و شفتالو از گرمازدگی پیشگیری می کند

فروردین ۱۴۰۳

یک متخصص طب سنتی گفت: میوه هایی مثل زردآلو، آلوچه، گیلاس، آلبالو، شاه توت، هلو و شفتالو ( با توجه به مزاج اشخاص) میوه های مفید برای پیشگیری از گرمازدگی است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛دکتر مجید امتیازی  با اشاره به هوای گرم و خشک استان یزد اظهارکرد: با آغاز فصل تابستان به لحاظ داشتن مزاج گرم و خشک از نظر فصلی و از طرف دیگر شرایط اقلیمی و آب و هوای گرم و خشک یزد باید تمهیداتی برای پیشگیری از بروز گرمازدگی انجام داد.

وی با بیان این که فصل گرم سال برای اشخاصی که ذاتا دارای مزاج گرم و خشک می باشند آزار دهنده­تر است، افزود: بهترین روش برای پیشگیری از گرمازدگی نوشیدن مایعاتی است که میل به سردی و تری دارند.

وی با تاکید بر این که در مصرف نوشیدنی ها نباید اسراف و زیاده روی کرد، گفت: اسراف در مصرف نوشیدنی ها سبب آسیب به سایر ارگان های بدن می شود.

دکتر امتیازی شربت خیار را یکی از نوشیدنی های مفید در تابستان عنوان کرد و گفت: برای تهیه این شربت می توان از چند عدد خیار به همراه مقداری سکنجیبن و گلاب استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی در ادامه گفت: شربت تخم بالنگو به تنهایی یا با مخلوطی از شکر و سکنجبین و گلاب نیز می تواند مفید باشد.

دکتر امتیازی شربت تخم شربتی، شربت تخم خرفه، گل خواصی و شربت خاکشی بهمراه مقداری گلاب و شکر و آب را از دیگر نوشیدنی های مفید دانست.

رئیس سلامتکده طب سنتی اردکان گفت: میوه هایی مثل زردآلو، آلوچه، گیلاس، آلبالو، شاه توت، هلو و شفتالو ( با توجه به مزاج اشخاص) را از دیگر میوه های مفید برای پیشگیری از گرمازدگی عنوان کرد و افزود: اشخاص دقت داشته باشند در مصرف این دسته خاص از میوه ها زیاده روی نکنند.

این متخصص طب سنتی در پایان خاطرنشان کرد: مصرف میوه های همچون گرمک، طالبی، هندوانه، شربت زرشک و ریواس به صورت متعادل و با احتیاط از دیگر مواردی است که می توان جهت پشگیری از گرمازدگی بهره برد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.