هماهنگی داخلی میان اصلاح‌طلبان با تدوین منشور میسر خواهد شد

فروردین ۱۴۰۳

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: طرح پیشنهادات مختلف از جمله تدوین منشور و برگزاری کنگره سراسری از سوی فعالان اصلاح‌طلب سبب خواهد شد تا گروه‌های اصلاح‌طلب برای انسجام بیشتر این جریان به راهکاری مشخص دست پیدا کنند.

“محمدرضا راه‌چمنی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ تدوین منشور اصلاح‌طلبان که از سوی یکی از فعالان این جریان پیشنهاد شده بود، اظهار داشت: در صورت تحقق چنین امری قطعا جریان اصلاح‌طلبی نظر مشورتی احزاب و گروه‌ها را برای رسیدن به اهداف مورد نظر خواهد گرفت.
 
وی افزود: منشور اصلاح‌طلبان در جهت هدایت گروه‌ها، احزاب و طیف‌های مختلف جریان اصلاح‌طلبی است و در صورت تحقق چنین منشوری برخی از نیروهای اصلاح‌طلب که عضو هیچ حزبی نیستند باید وضعیتشان مشخص شود.
 
این فعال سیاسی به نحوه ارائه و تدوین منشور اصلاح‌طلبان اشاره و تصریح کرد: اگر چنین منشوری از پایین به بالا تدوین شود بسیار بهتر است یعنی براساس آن در ابتدا گروه‌های اصلاح‌طلب با برگزاری جلساتی منشور مدون را تدوین و آن را در اختیار بزرگان اصلاح‌طلب قرار دهند تا آن‌ها به نوعی بر این منشور صحه بگذارند و تمامی گروه‌ها فعالیت خود را براساس آن به پیش ببرند تا به یک هماهنگی داخلی دست پیدا کنند.
 
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در خصوص برگزاری کنگره سراسری اصلاح‌طلبان برای انسجام که براساس پیشنهادی از سوی یکی دیگر از فعالان اصلاح‌طلب ارائه شده بود، گفت: برگزاری چنین کنگره‌ای برای فضاسازی امری مثبت است اما در ابتدا باید مجموعه‌های اصلاح‌طلب به تفاهمی مشترک در اصول، استراتژی، راهبرد و اهداف درازمدت برسند تا بتوانند با مشخص کردن مواضع خود مسیر مربوطه را طی کنند.
 
وی افزود: بعد از تایید نهایی منشور اصلاح‌طلبان از سوی بزرگان می‌توان برای توجیه اعضای شورای مرکزی، کمیته‌ها و شوراهای استانی و شهرستانی به برگزاری کنگره سراسری اقدام کرد.

راه‌چمنی در پایان هدف از ارائه چنین طرح‌‌هایی از سوی فعالان اصلاح‌طلب را اینگونه عنوان و خاطرنشان کرد: طرح چنین پیشنهاداتی سبب خواهد شد تا گروه‌های اصلاح‌طلب برای انسجام بیشتر این جریان به راهکاری مشخص دست پیدا کنند. 

گفتنی است: “مرتضی الویری” در گفتگویی با بیان اینکه جریان اصلاحات تلاش می‌کند روحانی در اهداف خود شکست نخورد زیرا شکست روحانی شکست اصلاح‌طلبان است، اظهار داشت: منطقی‌ترین روش برای تقویت انسجام اصلاح‌طلبان شکل‌گیری کنگره اصلاح‌طلبان است.

لازم به ذکر است: “رسول منتجب‌نیا” فعال سیاسی نیز ضرورت ساماندهی احزاب اصلاح‌طلب را در تدوین منشوری منسجم با همفکری بزرگان این جریان سیاسی همچون “خاتمی”، آیت‌لله هاشمی” و… دانسته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.