همایش “احیای امر به معروف و نهی از منکر” در خراسان جنوبی برگزار شد

۲۲ آبان ،

همایش استانی احیای امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، سردار نظری، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان در این همایش گفت: بستر و زمینه‌سازی برای احیای امر به معروف در جامعه بسیار لازم و ضروری است.

وی با اشاره به این‌که «اولین موضوعی که در این جهت باید در دستور کار قرار گیرد تبیین یک خط‌مشی کلی است» تصریح کرد: در این جهت باید احیاء موضوع امر به معروف و نهی از منکر، استفاده از ظرفیت‌های موجود، افزایش حساسیت نسبت به این زمینه، ایجاد فضای مناسب، همزمانی اقدام برای انجام دو موضوع، تقدم‌بخشی برای محیط‌های رسمی و اداری، توجه به محیط‌های عمومی و تقدم‌بخشی به محیط‌هایی که در آن رفت و آمد بسیاری است مانند بازار مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی، پیرامون هم‌زمانی اقدام برای دو موضوع ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مانند دوبال می باشند و کسانی که می‌خواهند این فریضه در بین مردم رواج پیدا کند باید بستر و زمینه لازم برای ایجاد امنیت و آرامش را فراهم کنند.

سردار نظری ادامه داد: وقتی که ما اشخاص را دعوت به امر به معروف می‌کنیم باید آنها را از انجام دادن کارهای زشت بازداریم.

وی با بیان این‌که «برای انجام دادن این کارها باید هماهنگی، هدایت و حمایت داشته باشیم» خاطرنشان کرد: محور تبلیغی این کارها محیطی، رسانه‌ای و محلی است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به این‌که «برای اجرای این محورها آنها را به پنج محیط تقسیم‌بندی کرده‌ایم» اذعان کرد: محیط اول دانشگاه است که در آن سه موضوع پوشش، نماز و خوابگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در محیط دوم آموزش و پرورش به سبب حساسیت و تربیت‌پذیری دانش‌آموزان، ادارات و کارخانجات، بازار اسلامی و محلات را گروه‌های دیگر تشکیل می‌دهند.

نظری یادآورشد: سه کمیته سالم‌سازی، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای به عنوان عوامل پشتیبانی کننده در این پنج محیط می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.