همایش بین‌المللی خلیج‌فارس فرصتی برای آشنایی با ژئوپلتیک این منطقه

۱۳م اسفند ،

مشاور رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: همایش بین‌المللی خلیج‌فارس فرصتی برای آشنایی با ژئوپلتیک این منطقه است.

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با توجه به نزدیکی موعد برگزاری بیست و یکمین همایش بین‌المللی خلیج‌فارس “مهرداد کیایی” مشاور رئیس مرکز ‌آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه طی کنفرانس خبری که صبح امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌‌المللی برگزار شد به تشریح اهداف برگزاری این همایش پرداخت.

وی اظهار داشت: مراسم افتتاحیه بیست و یکمین همایش بین‌الملل خلیج‌فارس تحت عنوان جهان درحال گذار؛ ژئوپلتیک جهان اسلام و خلیج‌فارس صبح روز سه شنبه (۱۵ اسفندماه) با حضور رحیمی معاون اول رئیس جمهور، دولت یار مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه و دیگر مقامات استانی در خلیج‌فارس برگزار خواهد شد.

کیایی افزود: هدف از برگزاری این همایش بحث و بررسی و تبادل نظر برسر مهمترین موضوعات منطقه‌ای بوده که درسطح آکادمیک و دانشگاهی با حضور بعضی کشورهای خارجی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش فرصتی را در اختیار کشورهای منطقه‌ای قرار می‌دهد تا از نقطه نظرات یکدیگر مطلع شده و با ژئوپلتیک خلیج فارس بیشتر آشنا شوند.

دبیر همایش بین‌المللی خلیج‌فارس با بیان اینکه با استقبال بی‌نظیر شرکت‌کنندگان ۴ نشست تخصصی این همایش به شش نشست افزایش پیدا کرده به تشریح ۶ محور این همایش پرداخت و ادامه داد: ژئوپلتیک جهان اسلام در سایه تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، خیزش‌های جهان عرب و خلیج‌فارس، انقلاب‌های عربی و محور مقاومت، فرصت‌های همگرایی اسلامی، تحولات منطقه‌ای در دوران گذار نظام بین‌المللی، نقش بازیگران داخلی و خارجی، تحولات جهان اسلام، فرصت‌ها و چالش‌ها، بحث آزاد و جمع‌بندی محورهای اصلی این همایش می باشند.

کیایی با تأکید بر اینکه از میان ۴۰ مقاله برگزیده در این همایش ۲۲ مقاله از سوی شرکت‌کنندگان خارجی و ۱۸ مقاله از سوی شرکت‌کنندگان داخلی ارائه می‌شود، افزود: ترکیه، نیجریه، مصر، روسیه، سنگاپور، سوئد، ایتالیا، لبنان، ژاپن، لهستان، تاجیکستان، عمان، هند، اکراین، قطر، عراق و قبرس از شرکت‌کنندگان خارجی در این همایش خواهند بود.

مشاور رئیس مرکز ‌آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت ژئوپلتیک خلیج فارس در منطقه خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان خارجی با حضور در این همایش می‌توانند از نزدیک با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و موقعیت بالای جغرافیای خلیج فارس بیشتر آشنا شده و همچنین برگزاری این گونه نشست‌ها زمینه آشنایی هرچه بیشتر استان‌های کشور را با سیاست خارجی منطقه فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.