همایش تجلیل از خانواده شهدای سادات در بهشت‌زهرا (س) برگزار می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

vahid sohrabi-44.jpg

معاون فرهنگی – اجتماعی و مدیر روابط عمومی بهشت زهرا(س) از برگزاری همایش تجلیل از خانواده شهدای سادات در بهشت زهرا (س) خبر داد.

سعید خال با حضور در غرفه ایسنا در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: به مناسبت عید سعید غدید و برای اولین بار همایش تجلیل از خانواده شهدای سادات همزمان با ۱۸ آبان در بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم با همکاری اداره کل بنیاد شهید استان تهران و سازمان بهشت زهرا(س) انجام خواهد شد.

خال ادامه داد: حدود ۲۰۰۰ شهید سادات در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) داریم و در نظر داریم از تعدادی از خانواده‌های شاخص سادات تجلیل کنیم که این مراسم با عطرافشانی و غبارروبی مزار شهیدان انقلاب اسلامی و همچنین شهدای سادات همراه خواهد بود.

وی بهشت زهرا(س) را یک قطب فرهنگی کشور خواند و گفت: بهشت زهرا (س) به عنوان مدفن ۳۰ هزار شهید گلگون کفن، ۴۰۰۰ شهید گمنام و مدفن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک قطب فرهنگی پایتخت است. نگاهی که اکنون به بهشت زهرا(س) حاکم شده نگاهی کاملا فرهنگی است. اگر در قبل تنها نگاه به بهشت زهرا(س) به عنوان یک آرامستان و گورستان بود، اما امروز به عنوان قطب فرهنگی پایتخت ایران اسلامی به کعبه آمال مردم ایران مبدل شده است.

وی افزود: در چند سال اخیر اقدامات فرهنگی عظیمی در بهشت زهرا (س) صورت گرفته است. نامگذاری همه میادین، خیابان‌ها، معابر و درهای سازمان و همچنین راه‌اندازی طرح مباشر جهت رفاه حال مردم از جمله این اقدامات است.

خال ادامه داد: انجام کف‌سازی قطعات مطهر شهدا برای اولین بار و راه‌اندازی طرح مشاوره رایگان به زائران حرم مطهر امام و خانواده‌های شهدا از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده طی چند سال اخیر است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.