همایش ثبت آیین های عاشورایی در مازندران برگزار می گردد

۰۱م آذر ،

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: همایش ثبت آیین های عاشورایی اواخر آذر ماه با حضور استان های سراسر کشور در مازندران برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی کشور،مسعود علویان صدر با بیان این مطلب افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مدت ها قبل  در صدد برگزاری همایش تخصصی ویژه ای در حوزه آیین ها و مراسم های عاشورایی بود که این مهم طی دو روز در آذرماه امسال اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این همایش به طور ویژه  به بررسی آیین های بومی و منطقه ای سوگواری ایام محرم از جمله آیین های پیشواز محرم، نواخوانی ها، تعزیه، برپای سفره های احسان، اهدا نذورات و مراسم های خاص اربعین حسینی پرداخته می گردد.
این مقام مسوول ادامه داد: در طول برگزاری این همایش، بخشی از مراسم های بومی سوگواری از ۵ منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکزی کشور به صورت زنده برای حاضران و علاقه مندان اجرا خواهد شد.
علویان صدر تاکید کرد: همایش ثبت آیین های عاشورایی در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذرماه در استان مازندارن برگزار می گردد این در حالی است که استان ها می توانند پرونده های  مراسم های آیینی و بومی خود را تا ۱۱ آذرماه به دفتر ثبت آثار معاونت میراث فرهنگی ارائه دهند.
معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به اهمیت ثبت آیین های عاشورایی افزود: زنده نگه داشتن این مراسم ها درواقع  پیام استمرار، مقاومت و سازش ناپذیری ملت ما را در برابر بسیاره خواهی های استکبار به اذهان جهانیان متبادر می سازد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.