همایش سعدی و سروانتس در تهران و مادرید

به گزارش خبرآنلاین، در این دیدار که نجمه شبیری مدیر گروه اسپانیولی دانشگاه علامه طباطبایی و طاهره قاسمی مدرس زبان فارسی کلاس‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی حضور داشتند، محمدخانی به تشریح فعالیت‌های فرهنگی شهر کتاب برای معرفی زبان وادبیات فارسی در دیگر کشور‌ها پرداخت و برنامه‌هایی برای همکاری بیشتر فرهنگی و ادبی درباره زبان و ادبیات فارسی وز بان وادبیات اسپانیولی ارائه کرد.
 

همچنین قرار شد با همکاری بنیاد سروانتس در هر سال یک نویسنده و شاعر ومنتقد ادبی از اسپانیا به ایران بفرستد و در مرکز فرهنگی شهر کتاب به معرفی ادبیات معاصر اسپانیا بپردازد و متقابلا از نویسندگان و شاعران و منتقدان معاصر ایران برای معرفی ادبیات معاصر فارسی در مراکز علمی و فرهنگی اسپانیا حضور یابند.

محمدخانی در این دیدار طرح برگزاری همایش شعر نو فارسی و شعر نو اسپانیایی و بررسی ویژگی‌های شعر رامون خیمنس بنیان‌گذار شعر نو اسپانیایی و نیما یوشیج بنیان‌گذار شعر نو فارسی را ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت و قرار شد در تهران و مادرید در سال آینده برگزار شود. محمدخانی در این دیدار به برگزاری همایش سعدی و سروانتس در شیراز و تهران و مادرید در بهار ۲۰۲۴ اشاره کرد که مورد توافق قرار گرفت که در این همایش به مشترکات ادبی دو کشور پرداخته و حوزه‌ی ادبیات تطبیقی فارسی واسپانیایی فعال‌تر شود.
 

تشکیل کارگاه زبان و ادبیات اسپانیایی در شهر کتاب و چاپ کتاب‌های دو زبانه و ترجمه آثار ادبی معاصر دو کشور از جمله توافق‌های موسسه شهرکتاب و بنیاد سروانتس است. محمدخانی در پایان این از بخش‌های بنیاد سروانتس بازدید کرد.
 

۵۸۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.