همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۲ هزار نقطه ایران و جهان برگزار می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

77-102.jpg

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) گفت: همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در بیش از ۲ هزار نقطه ایران و جهان برگزار می‌شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، داود منافی‌پور در نشست خبری همایش شیرخوارگان حسینی با بیان این‌که «برای اطلاع‌رسانی این واقعه بزرگ باید فرهنگ سازی مناسب نمود» گفت: در تربیت فرزندان منتظر، ما بر این هدف پافشاری داریم که بیعت مادران برای تربیت نسلی نو در جهت یاری منجی بشریت باشد و برای رسیدن به این هدف همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۲ هزار نقطه در سراسر ایران و جهان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که «پایه‌های اصلی حق و باطل در واقعه عاشورا مشخص می‌شود» گفت: این حرکت معنوی از ۱۰ سال پیش با حضور ۲ هزار مادر و کودک آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در ۱۰ سال دیگر که جزء برنامه‌های بلند مدت ماست، حدود ۲ میلیون شرکت نماینده از سراسر جهان به این همایش بپیوندند.

وی با بیان این‌که « این مراسم در روز هشتم ماه محرم در مساجد و حسینیه‌های سراسر کشور و اماکن مذهبی سراسر جهان از ساعت ۸ و ۳۰ آغاز می‌شود» گفت: مراسم با تلاوت قرآن و سخنرانی در مورد نقش مادران در تربیت فرزندان آغاز می‌شود.

منافی‌پور گفت: امسال بعد از اجرای مراسم، ساعت ۱۰ صبح در ایران و سایر کشورها به وقت محلی مراسم نذرنامه خوانی برگزار می‌شود و همهی مادران به صورت ایستاده جمله “یا مالک‌الزمان فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم او را برای حضور نزدیکت برگزین و حفظ کن” قرائت خواهند نمود.

وی با بیان این‌که «ما در پی آن هستیم که این حرکت را در سازمان ملل و نیویورک و یونسکو که همه اهدافش در پی منافع کودکانه است ثبت کنیم» گفت: با این حرکت می‌خواهیم هدف عاشورایی خود که رسیدن به اسلام ناب محمدی است را به دنیا معرفی کنیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در پایان با بیان این‌که «قصد داشتیم اولین جمعه ماه محرم این مراسم را در همهی کشورها برگزار کنیم» گفت: به سبب مصادف شدن آن با روز اول ماه محرم و اختلاف افقی که با حدود ۱۳ کشور داشتیم در اجلاسی که در مشهد برگزار شد توافق نمودیم هشتم محرم این همایش را برگزار کنیم، ولی از سال‌های آینده جمعه اول ماه محرم همایش ملی حضرت علی اصغر (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.