همایش صادرات فناوری اطلاعات برگزار می‌شود

۱۳خردادماه،

دبیر اولین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات از برگزاری این همایش و نمایشگاه در روزهای ۱۹ تا ۲۱ خرداد ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما خبر داد.
به گزارش فارس، محمدحسین پاشنه طلا در یک نشست خبری اظهار داشت: اولین همایش بین‌المللی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات با حضور نمایندگانی از ۶ کشور خارجی شامل هند، بنگلادش، پاکستان، قرقیزستان، سریلانکا و ویتنام برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه از سال ۸۷ برای صادرات فناوری اطلاعات از کشور در وزارت سابق صنایع برنامه‌ریزی شده است، گفت: طبق برنامه پنجم باید دو درصد از تولید ناخالص داخلی از طریق صنعت و صادرات فناوری اطلاعات حاصل شود و همچنین ۱٫۵ درصد صادرات غیر نفتی باید از محل صادرات خدمات IT به دست آید.
پاشنه طلا افزود: تمرکز برنامه پنجم بر روی نرم‌افزار و ارزش افزوده حاصل از خدمات نرم‌افزاری و بحث امنیت است.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد نیاز بازار به محصولات امنیتی باید توسط تولید‌کنندگان داخلی تأمین شود، افزود: ۱٫۵ درصد صادرات غیر نفتی باید از صنایع IT‌ حاصل شود.
به گفته وی ،سال قبل ۴۳ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی از کشور صورت گرفت که ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار آن باید به صادرات محصولات و خدمات فناوری اطلاعات اختصاص داشته باشد.
دبیر همایش صنعت و صادرات فناوری اطلاعات ادامه داد: با در نظر گرفتن رقم ۵۰۰ میلیارد دلاری بابت تولید ناخالص داخلی، می‌توان گفت که سهم صنعت IT‌ از این رقم باید به حدود ۲ درصد یعنی ۱۰ میلیارد دلار می‌رسید که دستیابی به این رقم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.