همایش ملی«بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه تحصیلات تکمیلی پژوهش محور» سه‌شنبه برگزار می‌شود

۲۵م آذر ،

6-4.jpeg

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه آموزش جهاددانشگاهی از برگزاری همایش ملی بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در ایران با حضور دانشجویان و اساتید در روز دوشنبه ۲۷ آذرماه در دانشگاه علم و فرهنگ خبرداد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عطاالله ربانی امروز در نشست مطبوعاتی که در محل دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، با اشاره به محورهای هفتگانه این همایش گفت: از جمله این محورها نقش تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در تولید علم و فناوری، تحلیل وضعیت‌ کنونی تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در ایران، سیاست‌ها و تجارب موجود داخلی و خارجی در اجرای تحصیلات تکمیلی پژوهش محور، بررسی ابعاد اقتصادی تحصیلات تکمیلی پژوهش محور، جایگاه نیازهای فناوری بومی در توسعه تحصیلات تکمیلی پژوهش محور، شناخت و بررسی دیدگاه‌های موجود نسبت به تحصیلات تکمیلی پژوهش محور (در قالب گزارش یک مطالعه میدانی) و جایگاه تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در اسناد بالادستی کشور است.

وی ادامه داد: در قالب این محورها مقالاتی به دبیرخانه ارسال شد که طی آن ۲۲ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و هفت مقاله نیز برای روز همایش ارائه می‌شود.

وی همچنین از جمله اهداف این همایش را تبیین کارکرد تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در تولید علم و تحقق جنبش نرم افزاری، بررسی فرصت‌ها وچالش‌های توسعه تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در کشور، ضرورت پرداختن به تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در سیاستهای کلان کشور، شناسایی موانع و تنگناهای توسعه کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در ایران، جلب توجه مسئولان و دست اندرکاران و تصمیم گیران امور آموزشی به ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در کشور عنوان کرد.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه آموزش جهاد دانشگاهی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۳ دانشجو طی ۲ سال برای بحث دکترای پژوهش محور در جهاد دانشگاهی پذیرش شدند گفت: احتمالا سال آینده نیز حدود ۶۰ نفر برای این دوره پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

دبیر همایش ملی بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در ایران در پایان اظهار امیدواری کرد که این همایش بتواند بابی را جهت اطلاع رسانی دوره‌های پژوهش محور داشته باشد و همچنین با بررسی ابعاد ذکر شده بتوانیم به سمت تربیت فارغ‌التحصیلان ارزشمند و متبحر حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا مجری این همایش معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ است و دستگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت علمی ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور نیز با این همایش همکاری می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.