همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی در اصفهان آغاز به کار کرد

۲۱اردیبهشت،

به گزارش ایرنا، مدیر علمی این همایش روز شنبه در مراسم آغاز آن اظهار کرد: یکی از ارکان مهم توسعه که برای کشور در نظر گرفته شده است، فرایند ساخت و ساز است.

ˈعلی پزشکیˈ افزود: آنچه که از سوی انسان بر روی زمین ساخته شده بسیار بیشتر از منابع طبیعی موجود بر روی زمین است و از نظر گردش مالی و ریالی در ایران نیز بخش ساخت و سز بیشترین سرمایه گذاری ها را جذب کرده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان با اشاره به رویکرد این همایش گفت: این همایش برای ارائه تازهترین یافته های پژوهشی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی و برقراری ارتباط علمی بین پژوهشگران و دانشگاه ها هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی در سال قبل اضافه کرد: همایش سال قبل یکروزه و به صورت منطقه ای برگزار شد در حالیکه همایش امسال دو روزه و در ابعاد ملی برگزار شده است.

پزشکی ابراز امیدواری کرد: سال های آینده نحوه برگزاری و دریافت مقالات این همایش علمی در ابعاد بین المللی گسترش یابد.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه فناوری های نوین ساختمان و اطلاع رسانی جامع و حرفه ای از آخرین دستاوردهای بومی دربارهٔ راهکارهای بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان دانست.

پزشکی اظهار کرد: محورهای این همایش شامل شهرسازی، معماری و انرژی پایدار، اقلیم، ساختمان، تاسیسات، اقتصاد، مدیریت، فناوری و فرهنگ و انرژی پایدار است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار مقاله توسط دبیر خانه علمی همایش دریافت شد، گفت: در مرحله اول بررسی از این تعداد ۸۰۰ مقاله و در مراحل دوم و سوم بررسی توسط اساتید مجرب نهایتا ۳۰۴ مقاله برگزیده شد.

به گفته وی در این همایش به مدت دو روز ۱۰۲ مقاله به صورت ارائه شفاهی و ۲۰۲ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می گردد.

وی تاکید کرد: کتاب مقالات این همایش مشتمل بر بیش از ۳۰۰ مقاله برگزیده به صورت جمع بندی چاپ شده و در پایان همایش در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

پزشکی افزود: ۱۵ کارگاه آموزشی و ۲۱ پانل تخصصی نیز در حاشیه برگزاری همایش علمی و سخنرانی ها در زمینه ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی برگزار خواهد شد.

وی برپایی نمایشگاه جانبی و ارائه آخرین دستاوردها و روش های بهینه سازی مصرف انر‍ژی در ساختمان را از دیگر برنامه های همایش ذکر کرد.

دومین همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی به همت سازمان بهره وری انرژی ایران، نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، شرکت گاز، اداره کل محیط زیست و شرکت توزیع برق اصفهان در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری است.

پ/۷۱۴۳/۱۰۴۲

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.