همایش نقش زنان در پیشگیری از اعتیاد در دزفول برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈعبدالرضا احسانی نیاˈ فرمانداردزفول در این همایش نقش خانواده را در پیشگیری از معضل اعتیاد موثر دانست و گفت:خانواده ها به دلیل اینکه به صورت مستقیم در گیر این قضیه هستند می توانند راهکارهای نتیجه بخشی ارائه کنند.

وی با اشاره به نقش دشمنان در افزایش آمار اعتیاد گفت:در حال حاضر دشمن بیشترین تلاش خود را برای پایین آوردن سن اعتیاد می کند و به بهانه های مختلف افراد را در دام اعتیاد قرار می دهد تا از ادامه فعالیت مثبت آنها در زندگی جلوگیری کند.

فرماندار دزفول تصریح کرد:دشمن به این نتیجه رسیده که با اعتیاد می تواند به اهداف خود دست یابد .

احسانی نیا گفت : دولت به تنهایی توانایی مقابله با این معضل را ندارد و حمایت و همکاری افراد خانواده به ویژه بانوان به عنوان مادران جامعه ضروری است.

وی افزود:تا کنون کارهای فراوانی برای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در شهرستان دزفول صورت گرفته و کمیته مقابله با اعتیاد با همکاری نیروی انتظامی،کمیته درمان با راه اندازی ۱۰ مرکز ترک اعتیاد با همکاری دانشکده علوم پزشکی و کمیته فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش تشکیل شده که نتیجه بخش بوده و آثار مطلوبی داشته است.

ˈمهین شاهین بنا ˈ روان شناس بالینی نیز در این همایش زن را محور اصلی کانون خانواده دانست و گفت :خانواده به عنوان نزدیک ترین افراد به فرزندان می تواند نقش اساسی خود رادر ایجاد جو صمیمی و به دور از اعتیاد ایفا کند .

وی افزود:خانواده اولین مکانی است که ارتباط فرزند در آن شکل می گیرد و خودش را در آنجا پیدا می کند .

این روان شناس بالینی نقش خانواده را قبل از اعتیاد فرد مورد ارزیابی قرار داد وگفت:آگاهی خانواده قبل از اعتیاد فرزندان بسیار مهم است وخانواده به ویژه مادر به دلیل اینکه زمان بیشتری را در ارتباط با فرزند است باید آگاهی کامل از این پدیده ،علائم و پیشگیری را داشته باشد.

شاهین بنا با اشاره نقش خانواده پس از درگیر شدن فرزندان به اعتیاد و حمایت از انها را گامی اساسی در بازگشت افراد معتاد خواند وگفت:بیشترین بازگشت افراد معتاد به اعتیاد به دلیل برخورد خانواده ها و عدم حمایت آنها بوده است.

وی با اشاره به علائم هشدار دهنده یک فرد معتاد در خانواده گفت:تمایل به قرض کردن پول،فروش وسایل منزل،کناره گیری از دوستان،نداشتن روحیه برای درس وکار،افت تحصیلی،حالات عصبی و پرخاشگری،جای زخم در بدن،مصرف داروهای آرام بخش،مشاهده ابزار ووسایل مصرف مواد مخدر از جمله علائم هشدار دهنده هستند که مادر به محض مشاهده باید هوشیار شود و هرچه زودتر اقدام کند .

در این همایش که توسط کمیسیون امور بانوان وستاد صیانت فرمانداری ویژه دزفول برگزار شد یکی از معتادین بهبود یافته به بیان تجربیات خود از دوران ابتلا به اعتیاد پرداخت و به سوالات بانوان پاسخگویی شد.

۷۲۷۸/۶۴۲

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.