همایش ویژه سر دبیران نشریات کشورهای اسلامی برگزار می شود

رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از برگزاری همایش ویژه سردبیران نشریات کشورهای اسلامی که با همکاری آیسسکو و ISC در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، هشتمین جلسه شورای راهبری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC با حضور دکتر محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، دکتر جعفر مهراد رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و جمعی از  اعضای شورای راهبری ISC در محل وزارت علوم برگزار شد.
در این نشست تازه ترین فهرست نشریات علمی فارسی، عربی و انگلیسی دارای ضریب تأثیر (IF) در ISC جهت تصویب و استفاده دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی ارائه شد.

همچنین در این جلسه گزارشی از وضعیت نشریات علمی کشورهای اسلامی موجود در ISC و کشورهای غیراسلامی جهت همکاری با ISC ارائه شد.

گفتنی است موضوع چاپ نشریات علمی کشور توسط ISC بر اساس سیاستهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعطای بورس در رشته علم سنجی به تعدادی از دانشگاههای کشورهای اسلامی برای استقرار شاخه ISC در این دانشگاهها دیگر موضوع این نشست بود که مورد بحث و تبادل نظر حاضران قرار گرفت./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.