همایش پیاده روی سالمندان در بشرویه برگزار شد

فرماندار بشرویه در مراسم پایانی این همایش گفت : توجه به شخصیت و تکریم سالمندان در این برهه که از حساس ترین مراحل زندگی می باشد بر تمام افراد جامعه واجب است .

ˈغلامرضا پورسلطانیˈ افزود : اجرای برنامه های حمایتی در زمینه های پزشکی، بهداشتی ، روانی، اقتصادی واجتماعی وبها دادن به این سرمایه های پنهان که در گذشته موجب تحول وپویایی در کشور بوده اند باعث می شود تا شرایط باز گشت سالمندان را به متن جامعه فراهم کنیم.

وی اظهار داشت : هفت درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند و همچنین آمار جمعیت سالمند در دنیا رو به پیشرفت می باشد که این موضوع تلنگری برای برنامه ریزیهای هدفمند در مواجهه با جمعیت سالمند در آینده می باشد .

پور سلطانی ادامه داد : باید بیش از گذشته در راه برنامه‌ریزی برای سالمندان و تأمین نیازهای مالی وروحی وروانی آنان جدیت به خرج داد تا در اینده به بحران سالمندی دچار نشویم .

امام جمعه بشرویه نیز در این مراسم اظهار گفت : حضور سالمندان در خانواده مایه خیر و برکت می باشد و رسیدگی به نیازهای جسمی و روحی آنان نباید از جانب خانواده هایشان ترک شود .

حجت الاسلام ˈ محمد شمس الدین ˈ افزود : با نگاهی گذرا به آموزه های دینی و سیره پیشوایان شاهد تاکیدهای زیادی بر موضوع تکریم سالخوردگان و استفاده از تجربیات گرانبهای آنان در زندگی هستیم .

وی تاکید کرد : یکی از مهمترین نیازهای سالمندان که می توان برای آن برنامه ریزی کرد ، نیازهای معنوی آنان باشد که خانواده ها باید با فراهم آوردن محیطی آرام و مناسب این نیاز اساسی فرد سالخورده را برآورده سازند .

سالمندان بشرویه مسیر بلوار قائم تا استادیوم ورزشی چمران را پیاده روی کردند و در پایان مراسم به پنجاه نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد .۱۱۰

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.