همایش کیفیت سازه‌های فولادی

۵شنبه ۱۱م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری نوساز iبه نقل از ایسنا، رضا ایمانیان دبیر علمی این همایش گفت: ایران از حیث مواد، تجهیزات جوشکاری و تخصص جوشکاران کمبودی در قیاس با کشورهای توسعه یافته‌ای مانند ژاپن ندارد، بلکه مشکل کار در عدم هماهنگی در ساخت سازه‌های فولادی است.

وی افزود: دانش ساخت سازه‌های فولادی از علومی است که ابتدا iبه طور تجربی آغاز شده و بعد شکلی آکادمیک iبه خود گرفته است اما ساخت سازه‌های فولادی را نباید همانند سابق و براساس تجربه ادامه داد بلکه همهی مدیران، مهندس های تا کارگران این حوزه نیز نیازمند استفاده از آخرین دستا وردهای علمی می باشند.

وی با بیان اینکه ایران نیز کاستی‌هایی در دانش ساخت و بازرسی سازه‌های فولادی دارد، افزود: متاسفانه رویه‌های مشخصی برای کنترل و نظارت در سازه‌های فولادی وجود ندارد برای نمونه در یک محل خاصی از شهر سازه فولادی تحت آزمایش غیر مخرب پنج درصد و در نقطه‌ای دیگر بالای ۵۰ درصد قرار می‌گیرد.

دبیر علمی همایش آموزشی کیفیت در ساخت و بازرسی سازه‌های فولادی اضافه نمود: این نوع افراط و تفریط‌ها سبب لطمه خوردن iبه کار ساخت سازه‌های فولادی شده که برای رفع این معضل بر پایه استاندارد ساختمان سازی کشورهای اروپایی اقدام iبه تعریف استاندارد انجمنی تازهی در انجمن جوشکاری و آزمایش‌های غیر مخرب ایران برای آزمایش‌های غیرمخرب نموده‌ایم.

وی در ادامه جوشکاری و اتصالات را از ارکان اصلی ساخت این گونه سازه‌ها عنوان نمود و گفت: پیمانکاران ساخت در کشور iبه سبب صرفه جویی‌های مالی هر نوع جوشکاری را برای کار انتخاب می‌کنند در حالیکه کار جوشکار حرفه‌ای با فردی همانند جوشکار ساده تفاوت دارد.

دبیر علمی همایش کیفیت در ساخت و بازرسی سازه‌های فولادی گفت: ساختمان‌های فولادی از نظر کیفیت، سرعت ساخت و امکان اجرای تنوع اشکال در آن iبه نسبت سازه‌های بتنی برتری دارد.

به گزارش تفسیری ایسنا، این همایش فردا ۱۱ آبان‌ماه iبه کار خود پایان می‌دهد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.