همایونفر: اگر سخنور خوبی بودم آهنگساز نمی شدم

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

˝یک خیابان سهم یک افسانه نیست˝ رونمایی شد

آلبوم ˝یک خیابان سهم یک افسانه نیست˝ به آهنگسازی کارن همایونفر و دکلمه و شعراندیشه فولادوند در اولین روز پنجمین روز جشنواره موسیقی مقاومت رونمایی شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری جشنواره موسیقی مقاومت، در اولین روز از جشنواره موسیقی مقاومت که در گالری راس برج میلاد تهران در ساعت ۱۷ با حضور کارن همایونفر، آهنگساز و اندیشه فولادوند؛ شاعر این آلبوم که دکلمه آن را نیز انجام داده، امیرپوریا منتقد سینما و جمعی از خبرنگاران رونمایی شد.

در ابتدای این برنامه سعید کرمی مدیر روابط عمومی پنجمین جشنواره مقاومت که اجرای این برنامه را به عهده داشت، به نمایندگی از طرف مسولان و برگزار کنندگان جشنواره مقاومت، ضمن خوش آمدگویی از میهمانان گفت: ورود ستاره ها به عرصه مقاومت دغدغه ای ستودنی است و پرداختن به آن قابل ستایش است. نگاهی که این هنرمندان به مقوله مقاومتدارند، شایسته تقدیر است ، چون نگاهی هنرمندانه است و از عشقی صحبت می کند که فراتر از مقوله جنگ و مقاومت است که یک نگاه ساده ، به مقاومت داشته است.

در ادامه کارن همایونفر و به سخنرانی دعوت شد که وی تنها به بیان اینکه اگر من سخنور خوبی بودم آهنگساز نمی شدم، بسنده کرد و فضای صحبت خود را به موسیقی ساخته خود با اشعاری از اندیشه فولادوند داد و بهپیشنهاد وی امیر پوریا؛ منتقد سینما دربارهٔ آلبوم “یک خیابان سهم یک افسانه نیست” صحبت کرد.

امیرپوریا دربارهٔ آلبوم “یک خیابان سهم یک افسانه نیست” گفت:اهمیت کاری که دربارهٔ این اثر شده است این است که نمی دانم باید به آن یک آلبوم و یا یک هدف گفت که این خود به نوبه خود قابل ارزش است، که نه منت به دوستان صاحب اثر ، نه مالکین حقوق مادی دارد.آنچه در مورد بقایای تاریخی یک کشور پیش می آید، این است که وقایع نزدیک است و در ذهن آدمها است و موضع گیریها بر می گردد به وقایع تاریخی یا اتفاق یاحتی در مواردی می توان گفت این اتفاقات بسیار ایدئولوژیک نیست.

پوریا با اشاره به ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گفت: واکنش ما نسبت به تمامی عرصه ها، از موسیقی گرفته تا تئاتر و سینما و ادبیات، بر می گردد بهاینکه ما پیرو نگرشی هستیم که به طور طبیعی ترویج و تبلیغ می گردد یا در نظر گرفته می گردد . همه ایستادگی ها در صورتی ارزش پیدا می کند که بفهمیم مردم رنج کشیده اند.

این منتقد در ادامه گفت:اگر قرار باشد رزمنده ما هیچ نگرانی نداشته باشد، این کار هیچ گونه ارزشی ندارد. به همین سبب است که فیلم های رسول ملاقلی پور واحد است چونبیانگر رنجهای آدمهای درگیر جنگ است که این رنجها به ایستادگی ارزش می دهد. به همین سبب این آلبوم برای من ارزشمند است. ابر ین چیزی است که بر اساس موضع گیری های ایدئولوژیک نادیدهگرفته می گردد و وقتی اتفاق می افتد که آدمها بتوانند از تبادلها بپرهیزند.

وی در پایان تاکید کرد:بزرگترین نگرانی من این است که به همه آثار دفاع مقدس یک نگاه تکراری دارند به طور مثال شعارهای متداول دوران جنگ را تکرار می کنند. اگر به این ورطه بیفتیم حتما به اشتباه افتاده ایم.
 

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.