همایون خرم از نسل هنرمندان اخلاق‌مدار بود

۳۰م دیماه ،

علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی ایران در پیامی در گذشت همایون خرم را تسلیت گفت و او را از نسل هنرمندان اخلاق‌مدار دانست.

به گزارش هنرآنلاین، علیرضا قربانی که خواننده آخرین آلبوم همایون خرم، “رسوای زمانه” بود در پیامی آورده است: استاد همایون خرم خالق نغمه های ماندگار ایرانی که هر کدام دنیایی از شور و احساس و خاطرات زیبا را برایمان رقم می زنند از بین ما پر گشود.

استادی از آخرین بازماندگان عصر طلایی موسیقی ایران…

استادی از آخرین آموختگان مکتب ابوالحسن خان صبا…

استادی از نسل موسیقیدانان اخلاق مدار که همواره بر لزوم پایبندی جدی هنرمند به اصول اخلاقی و معرفتی تاکید داشت تا جایی که همواره اخلاق را حتی فراتر از قانون می‌پنداشت.

استادی که همان طور که از نامشان پیداست گره خورده با هنر و موسیقی اصیل ایرانی…

استادی با نغمه هایی جاودان که فراگیر بودنشان در بین نسل‌های مختلف و با گرایشات مختلف قابل تصور نیست….

به‌راستی که نغمه‌ها و آثار فاخری که خلق کرده‌اند بعضی از آنها رسوای زمان شدند و بعضی دگر شورها در سرها نهادند و بعضی دگر مسبب غوغای ستارگان وجودمان شدند و تا آنجا که عشق به هنر و موسیقی وجود دارد نام و آثار این استاد عزیز سفر کرده در دل تمامی دوستداران باقی خواهد ماند…

و چه بسیارند انسان هایی که بعد از رفتنشان بیشتر شناخته می‌شوند و در دلها جای می‌گیرند…

فقدان این استاد عزیز و مهربان را که روزگار نظیرشان را کمتر به خود دیده است را صمیمانه و از اعماق وجود به تمامی مردم سرزمین مان ایران تسلیت عرض می‌کنم.

از نبودت متاثر و با یادت آرامیم استاد فقید…

و تمامی لحظات پربار زندگیتان را که صرف عشق به میهن عزیزمان ایران و رشد و بالندگی فرهنگ و هنر ایران زمین شد را ارج می‌نهیم از خداوند منان و رحمان طلب آمرزش و شادی روح شما عزیز را طلب مینمایم.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.