هما روستا: فقدان حمید سمندریان را همیشه احساس می کنم

۰۲خردادماه،

به گزارش خبرنگار تئاترسینما پرس، «پدر» واژه ای مقدس است به خصوص در سرزمین ما ایران که مهد پدرانی از خود قبل و مهربان است، پدرانی که حماسه سازان تاریخ شده اند، به راستی نام گذاری تنها یک روز بر صفحه تقویم برای این عزیزان کافی نیست، اما باید گفت که باید همین یک روز هم غنیمت دانست و از آن برای قدردانی از پدران سود جست، به همین مناسبت بر آن شدیم تا یادی از پدر از دست رفته تئاتر ایران داشته باشیم، پدری دلسوز که فقدانش همواره بر شانه های شاگردانش سنگینی خواهد کرد، استاد «حمید سمندریان».

 

هما روستا همسر این استاد گرانقدر به مناسبت این روز در رابطه با پدر تئاتر ایران در  جمله ای کوتاه بیان کرد: فقدان حمید سمندریان راهمواره  در زندگی شخصی و در صحنه تئاتر ایران احساس می کنم.

 

حمید سمندریان در اردیبهشت ۱۳۱۰  متولد شد، وی  در سال ۱۳۴۲ گروه تئاتری  «پازارگاد» را  تشکیل داد که پرویز پورحسینی، سعید پورصمیمی، پری صابری، اسماعیل محرابی، جمشید مشایخی، پرویز کاردان، محمد حفاظی، منوچهر فرید، ثریا قاسمی، اسماعیل شنگله، مهدی فخیم‌زاده از اعضای این گروه هنری بودند.

 

استاد در تمامی لحظات زندگی خود به تئاتر عشق می ورزید و در طول فعالیت های هنری خود به تربیت شاگردانی در عرصه تئاتر کشور پرداخت که نام این اشخاص همواره در تاریخ هنری این مرز و بوم باقی خواهند ماند.

 

سمندریان در آثار خود دغدغه ای جز بیان مسائل انسانی نداشت  و اعتقاد به حقیقت و بیان راستی ها از دغدغه های ذهنی این هنرمند بود، تئاتر ایران تا ابد خود را مدیون تلاش های این هنرمند بی نظیر خواهد دانست.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.